Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vem ska stå som huvudsökande?

Vi ska ansöka om samlingslån på nytt nu och jag undrar vilken ordning som blir bäst.

Ska jag stå som huvudsökande som har lite sämre scoring (20 enl. Kreddy) och en kreditanmärkning, medans min fru står som medsökande som har bättre scoring (5 enl. Kreddy) men har lägre lön.

Eller tvärtom?

Jag har ansökt om samlingslån enskilt för ett par månader sedan hos Lendo men jag fick bara ett erbjudande och det var att pantsätta bilen till usla villkor.

Är Lendo den bäst låneförmedlaren idag? Eller finns det andra som samarbetar med fler banker?

Det spelar nog ingen roll vem som är ”huvudsökande”.

Man är ju solidariskt betalningsansvariga, så vem som står som nr 1 och 2 bör sakna betydelse

En till fråga, är det lättare att få ett lån om man söker samlingslån? Eller är det samma chans om man söker vanligt lån? Alltså inte samlingslån.
Anledningen är att jag har erfarit tidigare att banker gärna vill veta alla ens skulder och själva vill välja vilka lån som ska lösas.
Jag har också dåliga erfarenheter att vissa banker inte vill veta att man har högkostnadslån/snabblån och då väljer att i slutändan neka en lånet.

Vi fick ett erbjudande på 200k hos Medmera Bank men de avslog ansökan när jag gick vidare med lånet.
Vi valde då att sänka beloppet hos Lendo till 120k men då fick vi endast ett erbjudande igen fast på 54000kr hos Pantlån ”Låna med din bil som säkerhet”
Varför går det så dåligt??
Nu valde vi inte ”samla lån och krediter” när vi ansökte, men det kanske ger fler erbjudanden?

Vi fick ett erbjudande på 200k hos Medmera Bank men de avslog ansökan när jag gick vidare med lånet.
Vi valde då att sänka beloppet hos Lendo till 120k men då fick vi endast ett erbjudande igen fast på 54000kr hos Pantlån ”Låna med din bil som säkerhet”
Varför går det så dåligt??
Nu valde vi inte ”samla lån och krediter” när vi ansökte, men det kanske ger fler erbjudanden?
Det är svårare att få lån idag och din frus score är inte så bra den heller. Bäst hade varit om hon stod ensam på ansökan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp