Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vart ta en lån för pensionär

Min mamma är 83, får ut 14 nånting efter skatt i pension, har en hyra på 9.000kr för en 2:a… får några hundra i bostadsbidrag som höjs eller sänks beroende på pensionen.
Hon går med sina tantkompisar, rullatorgänget o handlar när det är rabatter på Willys. Hon snålar med varmvattnet eftersom att det kostar extra. Hon spar 500kr månad, men ber ofta mig om hjälp att föra tillbaka pengarna till personkontot då hon har ”slösat” pengar för nån aktivitet med PRO . Åker färdtjänst…. Hon tycker att hon klarar sig bra varje månad.

summan av kardemumman med detta inlägg är att MÅNGA pensionärer idag har det mycket värre ställt än min mamma och jag önskar att alla pensionärer skulle ha den guldkant på tillvaron man förtjänar efter ett helt arbetsliv.
Bostadstillägget räknas väl ut beroende på sparade medel, inkomst och boendekostnad, så varför har hon endast några hundra i tillägg?

Bostadstillägget räknas väl ut beroende på sparade medel, inkomst och boendekostnad, så varför har hon endast några hundra i tillägg?
Hon har inga sparade pengar, men som sagt hon klarar sig rätt bra!

Har för mig att högsta hyra får vara 7500kr allt över det får man själv stå för. Det kan förklara ett mindre bostadstillägg.

Bostadstillägg kan göra skillnad på löneutmätning och "utrymme för löneutmätning saknas".
Med andra ord hamnar ibland skattepengar rakt i fickan på inkassobolag.
Detta bör åtgärdas, för det är knappast så tillägget var tänkt att fungera.

Bostadstillägg kan göra skillnad på löneutmätning och "utrymme för löneutmätning saknas".
Med andra ord hamnar ibland skattepengar rakt i fickan på inkassobolag.
Detta bör åtgärdas, för det är knappast så tillägget var tänkt att fungera.
Räknas det inte av som barnbidrag gör?
Är ju en minuspost för mig på vad jag får behålla.

Räknas det inte av som barnbidrag gör?
Är ju en minuspost för mig på vad jag får behålla.
Det sänker den faktiska bostadskostnaden, vilket som sagt kan göra skillnad på om det finns utrymme för löneutmätning eller inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp