Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vart kan man köpa wifi router med dålig kreditvärdighet (skuldsaldo)?

Jag är verkligen sämst på sånt här med trådlöst internet men ser här om någon kan hjälpa mig. Jag har tidigare haft en sån där trådlös router från comwiq o betalat 400kr per månad för surf så man har WiFi hemma o kan koppla upp på TVn. Nu har mitt abonnemang löpt ut o jag skulle förnya de då gick det inte pga dom vill inte godkänna längre pga av ett skuld saldo hos kronofogden,väntar på besked om skuldsanering.

Någon som vet om de finns nå annat bolag som kan godkänna så man kan teckna abonnemang o få WiFi hemma? Har kontantkort på mobilen o internet på den men går väl inte o koppla upp på TVn då?

Är verkligen sämst på de här,nån som kan hjälpa mig:(

Beroende på vad du har för telefon, jag har en Samsung S23 och den har en funktion som heter Mobil hotspot.
Aktiverar jag den blir mobilen som en router. Jag använder mig mycket utav den funktionen då jag behöver nätverk till min laptop.

Beroende på vad du har för telefon, jag har en Samsung S23 och den har en funktion som heter Mobil hotspot.
Aktiverar jag den blir mobilen som en router. Jag använder mig mycket utav den funktionen då jag behöver nätverk till min laptop.
Hon ville ju kunna casta från mobilen, det går inte om man delar ut nät från den.

Tråkigt att se att du inte lyckats få rätt sida på skulderna, har följt dig länge! Hoppas du blir beviljad skuldsanering och håller dig borta från allt vad lån heter i förutsättningen.

Ang wifi så ring runt till Tele2, Tre och andra operatörer och säg som det är att du har skulder hos Kf men behöver wifi så fråga om de kan hjälpa till.

Jag hjälpte en bekant med skuldsaldo att ordna just detta för kanske 6 månader sedan. Han hyr en liten stuga utan möjlighet till fiber.
Comviq, Tre, Telenor och Telia sa blankt nej - trots telefonsamtal. Vi löste det genom att han skaffade Chilimobils mobila bredband (tas ingen upplysning, eller gjorde inte då) och att han köpte en router begagnat på tradera. Finns för 300 och uppåt typ.
Bara att stoppa i SIM-kortet i routern och köra, se bara till att routern inte är låst på något vis.
Att delbetala en router i din situation är nog inte möjlig tyvärr.

Jag skaffade nyligen mobilt bredband från chilimobil. 24 månader bindningstid och man får router på det. Jag har skulder.
Först gick det inte att beställa det via deras sida, fick nej i kreditprövning. Sen skrev jag mejl till dem och de ändrade något i sin system.
Sen gick det.

Jag skaffade nyligen mobilt bredband från chilimobil. 24 månader bindningstid och man får router på det. Jag har skulder.
Först gick det inte att beställa det via deras sida, fick nej i kreditprövning. Sen skrev jag mejl till dem och de ändrade något i sin system.
Sen gick det.
Vad kostar det per månad?
Kom det inte nån lagändring för några år sedan om att det inte var okej att ha långa bindningstider? Tycker jag har läst om det men det var ett tag sedan.

Det kostar 349 kr/månad. Man kunde välja utan bindningstid men då fick man inte med router.
Jag har inte hört något om sån lagändring.

Det kostar 349 kr/månad. Man kunde välja utan bindningstid men då fick man inte med router.
Jag har inte hört något om sån lagändring.
Jag kollade upp det lite, upp till 24 månader anses som okej bindningstid men inte mer. Bindningstid på 24 mån får inte förlängas med ny bindningstid men lägre bindningstid får tydligen förlängas men med max 12 månader.
Förut fanns bindningstid på 36 månader också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp