Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vart börjar man?

Ok.
Gjorde du allt detta själv? Utan hjälp av någon rådgivare eller nån.

Japp ! Satt en hel dag. Lyckades stoppa räntan där jag erbjöd lite högre månadskostnad och som jag skrev betalar jag in lite extra på de med låg månadskostnad. Ingen var omöjlig med undantag av CSN. De löste sig till slut ändå.

Hur hög inkomst har du och hur hög är löneutmätningen?

Ok bra jobbat!

Har utmätning på 10291 kr/månad

Japp ! Satt en hel dag. Lyckades stoppa räntan där jag erbjöd lite högre månadskostnad och som jag skrev betalar jag in lite extra på de med låg månadskostnad. Ingen var omöjlig med undantag av CSN. De löste sig till slut ändå.

Hur hög inkomst har du och hur hög är löneutmätningen?

hur kom du fram till vad du skulle betala /månad för respektive skuld? Hur fick du till pusslet så att säga. Och var alla tillmötesgående och relativt lätta att få med på att dra tillbaka skulden från fogden?

Först bestämde jag ett totalbelopp för samtliga skulder som jag tyckte jag har råd med. Ville tjäna lite på det jämfört med löneutmätning så satte 2000 lägre. Gjorde en lista. Min tanke är snöbollsmetoden.
Satte högst avbetalning på de största skulderna. När jag ringde erbjöd jag en lägre summa än vad jag tänkt. Då de sa ja till den summan erbjöd jag ett högre belopp ( 700 till ) mot att de stoppade räntan.

På de lägre skulderna erbjöd jag en låg avbetalning ( lägsta 600) men jag betalar in mer ( lite olika beroende på vad jag får in i lön). När den skulden är helt betald använder jag den summan som jag haft på den skulden till att betala mer på de andra.

Samtliga sa ja och drog tillbaka från kf efter första inbetalningen, dock ville inte alla frysa räntan än. Jag förklarade att jag har höga skulder och kommer beta in mer när de mindre är klara. Men första steget att bli av med kronofogden är avklarat.

Lowell var kinkiga med räntan, CSN var nästan omöjliga men där fick jag omförhandla hela lånet mot nya villkor istället för de gamla. Tjänade lite på det i dagsläget då avbetalning startar i januari 2022.

Det är ju ingen dans på rosor. Det blir avbetalningar lång tid framöver.
Fördelar:
*Ingen kf
*Jag ser redan att skulderna minskar sakta men säkert jämfört med en löneutmätning som inte gjorde ett skit.
*Jag får behålla skatten
* Behöver inte tänka på att om jag jobbar övertid så kommer årsinkomsten innebära högre utmätning.

Väldigt bra jobbat får jag säga.
Men för att du kunde betala av första gången så alla drog tillbaka skulderna från KF, hade du ett kapital att göra det med alltså?
Problemet för mig är att jag inte har så många kronor sparade

Väldigt bra jobbat får jag säga.
Men för att du kunde betala av första gången så alla drog tillbaka skulderna från KF, hade du ett kapital att göra det med alltså?
Problemet för mig är att jag inte har så många kronor sparade

Nej det hade jag inte men jag hade ju fördelen med att löneutmätningen inte hunnit starta igen efter avslaget på skuldsaneringen så vid lön hade jag ju summan som brukade utmätas.

Nej det hade jag inte men jag hade ju fördelen med att löneutmätningen inte hunnit starta igen efter avslaget på skuldsaneringen så vid lön hade jag ju summan som brukade utmätas.

Jaha ok, visste inte att det varit så först.
Så du hade alltså först fått inledande?
Sen avslag?varför avslag? Och därefter avslaget styrt upp allt detta med avbetalningarna?

Jaha ok, visste inte att det varit så först.
Så du hade alltså först fått inledande?
Sen avslag?varför avslag? Och därefter avslaget styrt upp allt detta med avbetalningarna?

Precis så. Jag fick inledande och sen avslag i december pga de ansåg att jag kunde betala inom överskådlig tid. Då satte jag igång allt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp