Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vart börjar man?

ingår det säkerhetsprövning för jobb på kommunen också?
Jag har fått för mig det, har sett vissa sådana krav nämnas och förutsätter det själv när det gäller tjänster som tex arkivering/registrator med vissa juridiska kvalifikationskrav. Men å andra sidan är det väl lika bra att vara helt uppriktig, mina skulder kommer från en konkurs/näringsverksamhet och Corona, kanske är annat om skulder tex kommer från någon sorts missbruk eller brott och om det är något man kanske kan ha en dialog kring i samband med en sådan kontroll.
Skulle även vara intressant att jobba på tex Skatteverket eller Kronofogden, men där skulle jag nog bara bli skrattad åt, även om jag är kvalificerad :D

Jag har fått för mig det, har sett vissa sådana krav nämnas och förutsätter det själv när det gäller tjänster som tex arkivering/registrator med vissa juridiska kvalifikationskrav. Men å andra sidan är det väl lika bra att vara helt uppriktig, mina skulder kommer från en konkurs/näringsverksamhet och Corona, kanske är annat om skulder tex kommer från någon sorts missbruk eller brott och om det är något man kanske kan ha en dialog kring i samband med en sådan kontroll.
Skulle även vara intressant att jobba på tex Skatteverket eller Kronofogden, men där skulle jag nog bara bli skrattad åt, även om jag är kvalificerad :D

Mina skulder kommer från tidigare spelberoende så det är ju inte det bästa att komma med direkt. Men vad gör man, gjort är gjort tyvärr.

Haha nä tänkt lite lika jag också, vore rätt roligt att va handläggare på KF eller Skatteverket, men ansökan skulle nog slängas innan om läst den

Ja det var därför jag frågade. Om man ev kan få en avbetalning på skulderna utan utmätning hos respektive bolag, kan man få ner räntorna. Ja frågorna är många, tänker att många här är och varit i samma sits så kan va skönt att få lufta sina tankar och tips. Men verkar va flera som bara vill dumförklara en istället , så ångrar lite att jag startade denna tråd

Hej Jag fick avslag på min skuldsanering i december , hade då haft löneutmätning i många år. I januari hade jag 489.000 som låg hos KF, idag har jag 0.

Jag ringde runt till samtliga, förhandlade fram överkomliga avbetalningsplaner, en del bättre än den andre men samtliga drog tillbaka från kf. Jag tog ganska hög månadskostnad på några och låga på andra. Betalar in extra på de låga för att bli av med de snabbt och sen lägga över den summan på de andra.

Hursomhelst som har jag tjänat 2000 i månaden på detta mot min löneutmätning som endast täckte räntan.

Jag behövde inte betala någon summa för att de skulle dra tillbaka från kronofogden utan sa helt enkelt att jag gör första inbetalningen vid lön och direkt efter drogs det tillbaka.

Hej Jag fick avslag på min skuldsanering i december , hade då haft löneutmätning i många år. I januari hade jag 489.000 som låg hos KF, idag har jag 0.

Jag ringde runt till samtliga, förhandlade fram överkomliga avbetalningsplaner, en del bättre än den andre men samtliga drog tillbaka från kf. Jag tog ganska hög månadskostnad på några och låga på andra. Betalar in extra på de låga för att bli av med de snabbt och sen lägga över den summan på de andra.

Hursomhelst som har jag tjänat 2000 i månaden på detta mot min löneutmätning som endast täckte räntan.

Jag behövde inte betala någon summa för att de skulle dra tillbaka från kronofogden utan sa helt enkelt att jag gör första inbetalningen vid lön och direkt efter drogs det tillbaka.

Så jävla bra jobbat! :tummen::faceheart:

Snyggt!
Hur många olika skulder hade du då hos KF ungefär?

Kudos, starkt jobbat!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp