De måste inte ligga hos kf, men de ska tas med i ansökan. Inger behöver ligga hos kf.
Jag blir inte beviljad skuldsanering.
Har du begått något brott? Vad är planen för att ta tag i skulderna då? Ska du dra tillbaka ärenden och skaffa avbetalningsplaner och betala utöver utmätning?
Något brott? Nej verkligen inte.
Är det jag inte vet, därav att jag skrev här. Hade jag vetat exakt vad jag skulle göra så hade jag inte behövt frågat om tips och råd här.
Ta inte illa upp, jag frågade bara om det då det är en av orsakerna till varför man inte blir beviljad en skuldsanering. Jag undrade mest varför du säger att du inte kan få en?
Därför att Kronofogden tycker jag kan bli av med mina skulder ändå inom en överskådlig framtid.

Vad var anledningen till ditt avslag av skuldsanering för några år sedan ?Tack för svaren.
Vet att det är gratis att ansöka om skuldsanering, gjort det några gånger. Fick inledande för ett par år sedan, men sen avslogs den skuldsaneringen. Det var mindre roligt, upp som en sol ner som en pannkaka...
Ja det vore ju skönt att få beta av några skulder om dom ändå är små, skulle kännas psykiskt bättre.
Har tyvärr inte mycket av värde att sälja. Får nog börja med att boka tid hos en budget och skuldrådgivare, och sen jobba vidare därifrån.