Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Varning för Snabbfinans!!!

Jag har varit kund hos snabbfinans under några år och har aldrig haft något problem tills förra månaden.

Jag tog ett lån på 2000:- och ska återbetala 2395:-

Jag kunde inte återbetala mitt lån i tid så jag valde då att förlänga kredittiden, (vilket jag gjort flera flera gånger). Då helt plötsligt efter ett par dagar så får jag mail att mitt ärende har gott till inkasso, (trots förlängning)

Jag blev förvånad och frågade varför? och dom sa att de inte längre har förlängning. Då undrade jag, varför det fortfarande står i deras villkor att man kan förlänga kredittiden?

Jag fick aldrig något konkret svar, och var tvungen att betala påminnelseavgift, förseningsavgift, inkassoavgift samt ränta.

Ska jag som kund stå för en massa onödiga kostnader, för att dom inte är tydliga i sina villkor?

Aldrig mer snabbfinans, och se upp allihopa!!!!

Villkoren är det som gäller även om dom vill säga annat, jag skulle rekommendera att bestrida inkassokravet, men du verkar redan betalat allt.. Man skulle kunna tycka att du fått en påminnelse innan inkassot dock?

Jag lånade nyss hos snabbfinans. De skickar ut fakturan bara två dagar innan förfallodatum. Påminnelse två dagar efter förfallodatum och inkassokrav en vecka efter förfallodatum även om man redan har betalat. Visst ska man betala i tid men om betalningen kommer fram samma dag som inkassokrav skickas ut brukar det avskrivas, men inte hos Snabbfinans.
Det som menas med själva namnet är alltså att de är snabba på att ta ut extra avgifter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp