Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varning för Nystartfinans.

Vad skriver/säger de då? Är de typ hotfulla?

Dom är inte hotfulla men dom ägnar sig åt ett väldigt aggressivt tillvägagångssätt.
Det är lite stuket "Betala eller väntar nya anmärkningar för dig precis när du snart blivit skuldfri".
Det är i synnerhet obehagligt att dom letar reda på ens Facebookprofiler och nummer dom INTE har fått av kund för att ringa och typ pressa än att betala, sen säger dom alltid "Ja men nu är det hos Intrum Justitia det vet du vad det innebär".

Stora problematiken är avsaknaden av professionalism vilket genomsyrar hela deras verksamhet. Kolla som sagt bara på deras hemsida och den säger allt.

Tacksam att jag inte fick hjälp av dem...jag sa som det var...att jag fått mina skulder pga spelberoende...så ni vet det...Nystart sa: de hade vi fått reda på ändå men bra att du sa som det va..:) när jag läst denna tråden här så är jag ändå glad att Nystart inte ville hjälpa mej..

Det jag tycker är lite lustigt med detta företaget är att dom till 95% vill ha en medlånstagare. Hade jag haft en hade jag ju inte vänt mig till dom och fått 25% ränta och betalat arslet av mig.

Tack för varningen. En fråga. Måste man inte få en påminnelse innan dom skickar till inkasso? I vilket steg får man en betalningsanmärkning? När man inte betalar inkasso? Eller när man inte betalt påminnelsen?

Nä, dom är inte tvingade att först skicka ut påminnelse innan inkasso...
Fler och fler företag väljer nu förtiden bort påminnelse hanteringen och skickar direkt till inkasso...
Vi gör så även på mitt företag... Inkommer inte hyrorna i tid, så skickas en fil till Colligent redan dag 5-6 efter förfallodag... Vi får fortfarande en hel del arga hyresgäster på tråden, men faktum kvarstår att antal sena betalare minskade avsevärt när vi slutade skicka påminnelser...

Håller med. De kräver ofta medlåntagare. Vem söker ens här då?

Dom är inte hotfulla men dom ägnar sig åt ett väldigt aggressivt tillvägagångssätt.
Det är lite stuket "Betala eller väntar nya anmärkningar för dig precis när du snart blivit skuldfri".
Det är i synnerhet obehagligt att dom letar reda på ens Facebookprofiler och nummer dom INTE har fått av kund för att ringa och typ pressa än att betala, sen säger dom alltid "Ja men nu är det hos Intrum Justitia det vet du vad det innebär".

Stora problematiken är avsaknaden av professionalism vilket genomsyrar hela deras verksamhet. Kolla som sagt bara på deras hemsida och den säger allt.

En liten pointer här, sajter såsom Merinfo, upplysning.se är sajter där du kan få reda på folks personnummer, adress, & telefonnummer gratis. Den goda nyheten är att det kommer inom kort en ny lag till Sverige. Denna lag gör det olagligt att lagra personnummer & känslig information systematiskt. Tråkigt att ha att göra med företag som är så giriga på pengar att ingen gräns finns i jakten på intäkter. 2018 är dock året då många av branchens skojare kommer att elimineras. Finansinspektionen, banker & konsumentverket har i åratal försökt utreda de systematiska processer som appliceras i lånehavets bakvatten. När jag hade glömt att betala en faktura på ett gym skickades ingen betalningspåminnelse & jag fick bara hem ett brev om skuldeföreläggande från KFM med inkassokravet skickat samma dag. Detta var innan jag började jobba på riktigt & min ekonomi var allt annat än stabil. Inkassobolaget stängdes ner 8 månader efter. Tror inte jag var den enda drabbade då.

Jag tror vi kommer se en förbätring på alla fronter. Den allmäna uppfattningen & förtroendet för banker har ju bara gått ner - detta är en trend alla parter i det centraliserade nätverket vill & måste ändra på.

Företag som beter sig som du beskrivit kommer att rensas ur systemet. Ska bli kul att se nyheterna i år ^^

MvH

Carl

En liten pointer här, sajter såsom Merinfo, upplysning.se är sajter där du kan få reda på folks personnummer, adress, & telefonnummer gratis. Den goda nyheten är att det kommer inom kort en ny lag till Sverige. Denna lag gör det olagligt att lagra personnummer & känslig information systematiskt. Tråkigt att ha att göra med företag som är så giriga på pengar att ingen gräns finns i jakten på intäkter. 2018 är dock året då många av branchens skojare kommer att elimineras. Finansinspektionen, banker & konsumentverket har i åratal försökt utreda de systematiska processer som appliceras i lånehavets bakvatten. När jag hade glömt att betala en faktura på ett gym skickades ingen betalningspåminnelse & jag fick bara hem ett brev om skuldeföreläggande från KFM med inkassokravet skickat samma dag. Detta var innan jag började jobba på riktigt & min ekonomi var allt annat än stabil. Inkassobolaget stängdes ner 8 månader efter. Tror inte jag var den enda drabbade då.

Jag tror vi kommer se en förbätring på alla fronter. Den allmäna uppfattningen & förtroendet för banker har ju bara gått ner - detta är en trend alla parter i det centraliserade nätverket vill & måste ändra på.

Företag som beter sig som du beskrivit kommer att rensas ur systemet. Ska bli kul att se nyheterna i år ^^

MvH

Carl

Detta är ju jättebra. Kommer även företag som Ratsit försvinna? Jag kan erkänna att en del att ha så stort underskott är att vänner kan se det. Vet en nära bekant som köpte en katalog där han såg allas inkomst osv i denna staden. Vidrigt tycker jag så hoppas dom och liknande företag försvinner också.

Detta är ju jättebra. Kommer även företag som Ratsit försvinna? Jag kan erkänna att en del att ha så stort underskott är att vänner kan se det. Vet en nära bekant som köpte en katalog där han såg allas inkomst osv i denna staden. Vidrigt tycker jag så hoppas dom och liknande företag försvinner också.
Menar du taxeringskalendern? Den lär nog aldrig försvinna... och där ser du väl bara inkomst?

Menar du taxeringskalendern? Den lär nog aldrig försvinna... och där ser du väl bara inkomst?

Ja det var den jag menade. Man kunde se inkomst och underskott osv. Man ser:

Inkomstsidorna består av följande
  • Namn och adress
  • Ålder
  • Anger aktuellt deklarationsår
  • Betalningsanmärkning (Ja/Nej)
  • Lön (tjänst + näringsv.)
  • Inkomst av kapital

Ser inte hur den ska försvinna då uppgifterna som är inne i katalogen är "offentliga" uppgifter. Det skulle ju innebära en rad olika förändringar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp