Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

varning för KORTLÅN.SE

hade ett lån hos kortlån som jag förlängde med 30 dgr, detta fick jag bekräftat direk via mail att betlaningen nått fram. MEN efter men en månad senare skickar dom ett mail där dom säger att dom skickar ärendet till kronofogden!! de har alltså glömt bort min inbetalning och bara skickat iväg ärendet!! jag hoppas verkligen inte detta påverkar min ekonomi på nåt sätt jag har aldrig varit hos KFM men får se vad idioterna på kortån säger imorgon när jag får svar.

Nån som vet om man får en registrering på nåt sätt om brevet kommer fram till KFM även om kortlån drar tillbaka det, vill verkligen inte ha det på min UC...

Nej

Du kommer få hem ett brev om betalningsföreläggande från kfm (om nu kortlån skickat ärentet vidare). Återkallar kortlån ärendet direkt får du ytterligare ett brev om att ärendet är avslutat. Detta är inget som syns på en UC. På en UC syns enbart om kfm har gjort ett s.k. utslag... d.v.s. att du blivit delgiven och sedan ej bestridit inom de 10 dagarna.

tack för svar

Du kommer få hem ett brev om betalningsföreläggande från kfm (om nu kortlån skickat ärentet vidare). Återkallar kortlån ärendet direkt får du ytterligare ett brev om att ärendet är avslutat. Detta är inget som syns på en UC. På en UC syns enbart om kfm har gjort ett s.k. utslag... d.v.s. att du blivit delgiven och sedan ej bestridit inom de 10 dagarna.

okej, tack för svaret! håller tummarna för att de inte hunnit skicka iväg brevet ännu då...

Aldrig mer kortlån!!

Tydligen skickar kortlån sina fakturor till inkasso efter 4 dgr försening och till KFM efter 8 dgr, helt sjukt!! mitt lån förfall den 25/11 jag förlängd det till den 25/12 och får den 3/1 mail om att de skickat ärendet till KFM. Jag han få tag i dom innan KFM och har nu en avbetalningsplan på 1000 kr / mån i 6 månader för ett lån på 3000 kr i kapitalbelopp.. det var antingen det eller betala in hela summan 4800 kr idag,(ränta för en månad...) får de göra så här?

Hur fick du tag i dom? Dom är ju som carcash att dom har bara tfn-svarare! och mailen dröjer ju två dygn innan dom svarar på!

via mail svarar dom endast. Såna här j--la ocker företag borde inte få finnas. Men nu är jag äntligen ute ur sms låne spiralen. ALDRIG MER SMS LÅN!!

Inga problem

Jag har än så länge inte haft några problem. Är man sen kommer påminnelse och efter ca en vecka inkasso som man har 10 dagar på sig att betala.

Jag testade precis kortlån och jag ansökte om 5000 och det verkade okej. Jag signerade med bank-id och det står när jag loggar in att jag har ett lån på 5000 och jag har fått ett lånenummer också. Men sedan damp det ner ett mail att de tackade för min ansökan och att de skulle återkomma med besked om lånet blev beviljat eller ej. Jag loggade in igen och då står det att jag har ett lån men att det ännu inte är utbetalat (antaligen för att jag sökte sent på eftermiddagen). Vet någon här om jag har fått lånet beviljat eller ej? Via inloggningen verkar det ok med lånenummer och allt men sedan det där mailet gör mig tveksam.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp