Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varning för betalningsfria månader

Det är räntan som läggs på månaden efter. Jag kör betalningsfria hos sevenday då det är 60/40 med amortering/ränta just nu. Men det tar ju 2 månader att komma ikapp sen med skulden o månadskostnaden höjs med 20-30 kr ca

tycker också betalningsfria månader är av ondo! Använde det förut och särskilt Resurs erbjuder det ofta. Men då lägger de på 500 kr på skulden (ränta) så det blir dyrt!
Ligger man back så kan jag förstå att det kan vara ett sätt att hanka sig fram med hjälp av betalningsfria månader men annars är min rekommendation också att undvika.

Det är räntan som läggs på månaden efter. Jag kör betalningsfria hos sevenday då det är 60/40 med amortering/ränta just nu. Men det tar ju 2 månader att komma ikapp sen med skulden o månadskostnaden höjs med 20-30 kr ca
Det ser skönt nog ut som.du börjar få en hyfsad balans där du ju amorterar på bra. Bra jobbat! Har du lyckats bli av med Fairlo nu också?

Värre är det ju i början på ett långt annulitetslån då man ju knappt amorterar alls. När räntan för den betalningsfria månaden då läggs på och omvandlas till lån som ska amorteras ner (långsamt) så blir det ju nästan som om man bara trampar vatten med sin amortering. Man kommer i princip ingenstans utan fortsätter bara att trycka in enorma summor i ränta:-(

Jag har verkligen insett hur "skör' man är i början av ett annulitetslån. Så just nu (när jag inte är beroende av att optimera min UC på ett drygt halvår) prioriterar jag att amortera ner mitt sämsta/nyaste annulitetslån före mina krediter. Det på Resurs jag nämnde i början alltså. Det blir ju så jäkla utväxling känns det som. För varje tusenlapp som jag lyckas amortera ner medans det är nytt får ju enorm effekt totalt sett över hela länets betalplan på 15 år.

Jag fortsätter förstås ner med krediterna också, men inte lika intensivt:)

Collector tycks ha börjat med betalningsfri månad, de hade tidigare "bara" möjlighet till amorteringsfritt. Nu när de erbjuder bet.fri månad lägger de också på en avgift på 97 spänn om man nyttjar det.

Det ser skönt nog ut som.du börjar få en hyfsad balans där du ju amorterar på bra. Bra jobbat! Har du lyckats bli av med Fairlo nu också?

Värre är det ju i början på ett långt annulitetslån då man ju knappt amorterar alls. När räntan för den betalningsfria månaden då läggs på och omvandlas till lån som ska amorteras ner (långsamt) så blir det ju nästan som om man bara trampar vatten med sin amortering. Man kommer i princip ingenstans utan fortsätter bara att trycka in enorma summor i ränta:-(

Jag har verkligen insett hur "skör' man är i början av ett annulitetslån. Så just nu (när jag inte är beroende av att optimera min UC på ett drygt halvår) prioriterar jag att amortera ner mitt sämsta/nyaste annulitetslån före mina krediter. Det på Resurs jag nämnde i början alltså. Det blir ju så jäkla utväxling känns det som. För varje tusenlapp som jag lyckas amortera ner medans det är nytt får ju enorm effekt totalt sett över hela länets betalplan på 15 år.

Jag fortsätter förstås ner med krediterna också, men inte lika intensivt:)

Har haft lånet i 5 år nu. Har dock 7-8 år kvar. Men kommer aldrig samla de lånet som är ca 280 k kvar.

Har blivit av med allt förutom Brixo som jag tog förra året. Fick samlingslån från collector på 400 000 kr. Tog lång avbetalningstid så månadskostnaden ligger på 3600 kr + sevenday 3800 kr. Är bra mycket bättre än förra året då lånen kostade över 10 000 kr i månaden.

Du jobbar på bra med. Fortsätt så och försök känn lugnet. Ett år i taget, annars kommer man nog deppa ihop vilket jag gör ibland.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp