Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Varning Creditstar, slutbetalning

Har precis löst mitt lån hos Creditstar, enligt summan jag fick från dem. När jag loggar in på mitt konto är betalningen mottagen -det står dock att 15000 kr är kvar att betala.

Det är räntan som de räknat med att få in om jag inte betalat lånet i förtid.

Jag förutsätter att jag kommer lösa detta med kundtjänsten imorgon, MEN jag vill varna alla att ha koll på sånt här om ni löser lån i förtid eller betalar in extra -Ferratum försökte göra likadant en gång tidigare. Man måste säga upp lånet för att räntan inte ska fortsätta ticka på, och det ska givetvis ske på något krångligt sätt som de inte informerat om när man bad om slutbetalningsuppgifter.

Fy!

Nu är det fixat, jag bara tänker på vad som skulle hända om man inte hade koll på detta som jag och kontrollerar att allt är slutbetalt. Nu betalade jag 460 kr istället för nåt som skulle kunna gått till KF som 15000 kr, helt sjukt!

Har precis löst mitt lån hos Creditstar, enligt summan jag fick från dem. När jag loggar in på mitt konto är betalningen mottagen -det står dock att 15000 kr är kvar att betala.

Det är räntan som de räknat med att få in om jag inte betalat lånet i förtid.

Jag förutsätter att jag kommer lösa detta med kundtjänsten imorgon, MEN jag vill varna alla att ha koll på sånt här om ni löser lån i förtid eller betalar in extra -Ferratum försökte göra likadant en gång tidigare. Man måste säga upp lånet för att räntan inte ska fortsätta ticka på, och det ska givetvis ske på något krångligt sätt som de inte informerat om när man bad om slutbetalningsuppgifter.
Riktigt oseriöst. Man undrar hur många sådana företag det finns därute, massvis antagligen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp