Har mailat med Avida idag. Har läst att Svea brukar ha förklaringen att "vi vill se om vi gör rätt"
Svaret jag fick från Avida är "Du har en förfallen skuld, vi tar en UC för att vi kan"
Jag kommer att skriva till UC och DI angående detta. Läser man Datainspektionens riktlinjer så kan ju den här inställningen inte vara rätt?!
Ett tips från mig som alla måste lära sig: Försök inte ens kommunicera med robotarna på Avida Inkasso. Det är riktiga praktarslen som jobbar där allihopa vad det verkar. Det är tydligen ett krav att vara både idiot, blind och döv för att jobba där.
Tro mig, jag har försökt! Upprepade gånger!
Man får såna svar som du fick. Eller "Betala din skuld nu!", "betala dina småskulder nu!" eller andra idiotiska svar på långa utlägg om ens svåra situation och förfrågan om vad som kan göras för att komma till rätta med detta. Det är riktiga praktarslen och idioter. Och då är jag SNÄLL!!!!
Hejsan1 vidarebefordra all mejlkonversation med Avida till DI så att de får stå för det de sagt då kan de inte svära sig fri för sina idiotiska svar.Jo tack Kryss, det är ju inga raketforskare man kommunicerar med märkte jag...
Men accepterar verkligen DI ett sådant svar som jag fick?![/QUOT