Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

VARNING!!!, Avida finans tar UC innan KFM

Varning!!! Avida finans tar numera en UC innan ett ärende skickas vidare till KFM!!!

Ok, då måste jag ha haft tur för på mig har de aldrig gjort det tidigare..
och då har jag ändå haft några ärenden hos dom..

Hej,

Fick en UC-fråga registrerad på mig idag från Avida. Jag tyckte att de hanterade ärendet förvånansvärt snabbt.

Enligt dem själva inkom ärendet till dem den 30 november. Samma dag loggade jag in hos dem för att se om jag hade något nytt ärende, vilket jag då inte hade.

De skickade sedan tydligen ut ett inkassokrav till mig som jag inte har sett röken av. Idag fick jag mail från Kivra och det visade sig att de tagit en UC och ansökt om betalningsföreläggande.

De kör på samma gamla "Om det meddelas utslag kan vi göra en avbetalningsplan" så jag får betala nästa vecka.

Finns det någon möjlighet att de kan återkalla frågan? Detta kommer göra det svårt för mig att få en avbetalningsplan. Min sista blanka förfrågan försvann idag, men det hjälper ju inte ett skit när jag fick denna istället :(

Är det någon som har anmält en förfrågan de anser oriktig? Väntar på svar från Avida om hur de motiverar förfrågan.

Är det någon som har anmält en förfrågan de anser oriktig? Väntar på svar från Avida om hur de motiverar förfrågan.
Har gjort det flera gånger, men aldrig fått återkallat förfrågan, det har mest varit hos Svea Inkasso. Vid alla tillfällen så hade Svea begått felet, men det hjälpte inte. Jag skickade t o m en anmälan till DI, men den avskrevs.
Det är tråkigt när brevbäraren slarvar med posten, det är relativt vanligt hos mej och har förorsakat en del problem, dessutom låter det så dumt när man pratar med inkassobolagen om att posten inte kommit fram, så det har jag slutat med... Ibland får jag brev/räkningar som är rejält försenade. Häromdagen fick jag grannens post och det var en del som kändes känsligt, så jag väntade med att lägga det i hans låda när han gått till jobbet. Tycker att all post borde digitaliseras och skickas elektroniskt.

Ja, verkligen! Tack för svaret Lize.

Jag har aldrig varit med om att de skickat till KF så här snabbt. Ärendet inkom den 30 november och betalningen skulle vara inne den 8:e. De skickar alltså inte ut en till påminnelse, som de gjort alla gånger tidigare, utan väljer att ta en UC och skicka till KF.

Verkar väldigt svårt att häva en förfrågan då du inte lyckats. Men jag ska ge det ett försök i alla fall.

Man måste ju försöka :)

Ja, verkligen! Tack för svaret Lize.

Jag har aldrig varit med om att de skickat till KF så här snabbt. Ärendet inkom den 30 november och betalningen skulle vara inne den 8:e. De skickar alltså inte ut en till påminnelse, som de gjort alla gånger tidigare, utan väljer att ta en UC och skicka till KF.

Verkar väldigt svårt att häva en förfrågan då du inte lyckats. Men jag ska ge det ett försök i alla fall.

Man måste ju försöka :)
Absolut, att du ska försöka!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp