Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Varför tycker alla det är farligt att hamna hos kf?

Det var jag som skrev att anmärkning sätter käppar i hjulet om man är företagare, skrev det som svar på varför man inte vill hamna hos kf.
Och jag svarade på @Kebabtallriks inlägg när det gäller företagskonto, och du svarade på mitt inlägg, så jag fattar inte vad du vimsar om.

Och jag svarade på @Kebabtallriks inlägg när det gäller företagskonto, och du svarade på mitt inlägg, så jag fattar inte vad du vimsar om.
Vimsar? Du svarade på mitt inlägg, då svarade jag på ditt.

Att hamna hos KFM är i sig in farligt i sig men det sätter käppar i hjulet i många vardagssituationer...
Och inte minst pinsamt i många lägen.

Svårt med skammen om att vara "misslyckad" då just misslyckad ekonomi är så skambelagt (se bara hur folk raljerar över de i Lyxfällan).
Detta. Brukar kika på Lyxfällan med skrattande kollegorna på jobbet med dom helt ovetandes av vem som sitter i samma rum.

Sen osäkerheten av hur mycket det påverkar. Jag har provanställning på statligt jobb där ekonomin kollas och trodde inte ens att jag skulle bli godkänd med min bakgrund som jag blottade ut. Nu har jag jobbet men nu är rädslan istället att om något kommer till KFM och det kan resultera i sparken från provanställningen. Sen vågar man ju inte direkt fråga chefen.. ”om jag har det här, får jag sparken” ”ok, nä ba undrade”.

Detta. Brukar kika på Lyxfällan med skrattande kollegorna på jobbet med dom helt ovetandes av vem som sitter i samma rum.

Sen osäkerheten av hur mycket det påverkar. Jag har provanställning på statligt jobb där ekonomin kollas och trodde inte ens att jag skulle bli godkänd med min bakgrund som jag blottade ut. Nu har jag jobbet men nu är rädslan istället att om något kommer till KFM och det kan resultera i sparken från provanställningen. Sen vågar man ju inte direkt fråga chefen.. ”om jag har det här, får jag sparken” ”ok, nä ba undrade”.
Jag har otroligt svårt att se att du skulle få sparken på grund av det. Provanställning eller ej.

Förstår inte hur folk kan skratta åt de som är med i Lyxfällan! Det är människor som inte lärt sig hantera pengar och kanske inte haft så bra förebilder när det kommer till ekonomi. De behöver hjälp inte utskrattning. Många av oss här skulle kunna vara med i Lyxfällan, det är bara så tragiskt att en del ser det som underhållning. Känns som vi som har skulder tittar fr ett annat perspektiv.

Varflr tycker alla det är så farligt att hamna hos kf?
Är det inte bättre att få lugn och ro, att veta exakt vad som dras varje månad och ev bli fri så småningom istället för att jaga nya lån etc varje månad.
Kan ngn förklara
Jg vill ha lugn o ro, visst kommer jag skämmas att jag får löneutmätning, men en dag... gjort är gjort

El vad kan man göra eg istället för stressa o alltid jaga.
Farligt och farligt, handlar mer om att ifall jag skulle hamna hos kronofogden med de belopp och räntor jag har idag hade det mest troligt blivit så att jag aldrig hade kunnat bli skuldfri någonsin i hela mitt liv pga räntor+dröjsmålsränta.
Medans i nuläget så går det sakta men säkert ner :)

Förstår inte hur folk kan skratta åt de som är med i Lyxfällan! Det är människor som inte lärt sig hantera pengar och kanske inte haft så bra förebilder när det kommer till ekonomi. De behöver hjälp inte utskrattning. Många av oss här skulle kunna vara med i Lyxfällan, det är bara så tragiskt att en del ser det som underhållning. Känns som vi som har skulder tittar fr ett annat perspektiv.
Tänk hur många som hade vågat söka hjälp och stöd om det inte vore för att folk hade skrattat ut en och kallat en för dum i huvudet och diverse andra saker.

många hade aldrig hamnat så djupt i hålet om det inte var så otroligt stigmatiserat med skulder.

Tänk hur många som hade vågat söka hjälp och stöd om det inte vore för att folk hade skrattat ut en och kallat en för dum i huvudet och diverse andra saker.

många hade aldrig hamnat så djupt i hålet om det inte var så otroligt stigmatiserat med skulder.
Mina kollegor på extrajobben brukar prata om vad de gör med extrainkomsten, mest resor och gofl och andra hobbys lägger de pengarna på. Jag brukar säga att jag fortfarande har skulder att betala. Ingen har sagt ngt negativt till mig rakt ut men sen vad de tänker vet jag inte. Jag tänker att om fler kunde mer avslappnad prata om skulder så borde det inte kännas som ngt "skamligt". Jag är helt säker på att många runt omkring oss har stora skulder och problem med skulder men vi vet bara inte om det och vi skulle aldrig kunna ana att "den" eller "den" hade skulder.
Har kollegor som berättar för mig att de har skulder eller är hos Kf och jag är alltid noga att inte låta dömande utan stöttande.

innan hade jag väldigt ordnad ekonomi och skötte den precis som man ska . Sen hände det lite saker som gjorde att jag gick ut och festade mer och även reste väldigt mycket utomlands . Hade en bra lön ! Men ville ändå ha mer ! Hade vid det tillfället en bostadsrätt som var värd va 800-900k ! Och har belånad på ca 500k . Så när jag tog privat lånen så kände jag att jag hade utrymme med tanke på bostaden . Men går ju som väldigt många andra märkt så går det väldigt snabbt år fel håll . Sålde bostaden och fick väck en del . Men gick ändå inte ! Jag skämdes väldigt mycket i början faktiskt när jag kom till kronofogden . Sen tillslut efter ca 2.5 år hos kronofogden tog jag beslutet att berätta för föräldrarna att jag var hos kronofogden . Jag trodde aldrig dom skulle ta det så pass bra som dom gjorde ! Absolut det bästa beslutet jag tagit !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp