Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varför tycker alla det är farligt att hamna hos kf?

Varflr tycker alla det är så farligt att hamna hos kf?
Är det inte bättre att få lugn och ro, att veta exakt vad som dras varje månad och ev bli fri så småningom istället för att jaga nya lån etc varje månad.
Kan ngn förklara
Jg vill ha lugn o ro, visst kommer jag skämmas att jag får löneutmätning, men en dag... gjort är gjort

El vad kan man göra eg istället för stressa o alltid jaga.

Folk tycker säkert olika.

Varflr tycker alla det är så farligt att hamna hos kf?
Är det inte bättre att få lugn och ro, att veta exakt vad som dras varje månad och ev bli fri så småningom istället för att jaga nya lån etc varje månad.
Kan ngn förklara
Jg vill ha lugn o ro, visst kommer jag skämmas att jag får löneutmätning, men en dag... gjort är gjort

El vad kan man göra eg istället för stressa o alltid jaga.
Det är ovissheten innan man landat i det som är det jobbiga.

Många tycker det är skamligt, och är något man inte vill prata om, vilket inte gör det bättre.

Jämför med att "hamna hos" fkassan, där är det mer vedertaget att man är missnöjd och allt gåt långsamt och är dåligt.. och är ok att prata om, kanske till och med gå till media med.

Finns ett antal som är fine med det också, man kanske inte klarar av att fixa med papper och låter kfm fixa betalningarna

Många tycker det är skamligt, och är något man inte vill prata om, vilket inte gör det bättre.

Jämför med att "hamna hos" fkassan, där är det mer vedertaget att man är missnöjd och allt gåt långsamt och är dåligt.. och är ok att prata om, kanske till och med gå till media med.

Finns ett antal som är fine med det också, man kanske inte klarar av att fixa med papper och låter kfm fixa betalningarna
Bra när man har faktiskt hamnat i en traumatisk värld. Kunniga som kan lösa problemen istället för att jaga... även om det är jobbigt/skamligt.
Mår väl bättre att veta hur mycket o när man sen blir klar, se ljuset.

Jag håller med, jag skämdes något kopiöst då jag alltid varit noga med att göra rätt för mig och så rasar allt pga en lång sjukskrivning.

Har alltid haft som mål att inte hamna hos Kf. Dels så har jag företag och man är körd om man har anmärkningar och dels så vill jag inte att min sambo ska drabbas ännu mer än vad han redan gjort. Vi har br tillsammans. Så lite sånt som gör att jag vill hålla mig borta fr Kf. Men ibland har det känts att det vore skönt att bara släppa allt och som du säger sluta kämpa och fixa och trixa.
Skam däremot förknippar jag inte med kf, alla kan hamna där, alla kämpar med ngt.

Dels så har jag företag och man är körd om man har anmärkningar
Vet inte om du menade att dessa hör ihop, men jag har anmärkningar och eget AB och so far så har inte mina privata anmärkningar påverkat mitt företagande.

Vet inte om du menade att dessa hör ihop, men jag har anmärkningar och eget AB och so far så har inte mina privata anmärkningar påverkat mitt företagande.
Men om du blev nekad företagskonto pga dina privata anmärkningar så har anmärkningarna påverkat ändå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp