Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varför klaga?

Här är en liten fundering till alla på forumet som använder diverse trådar som en klagomur.

Varför gnäller nu över företag som lånar ut pengar i utbyte mot höga räntor, dyra avgifter för att sen klaga och tycka att dem är skurkar? När man ansöker om ett lån så är det varje människans skyldighet att läsa över villkoren och vara införstådd att det är hejdlösa och korkade avgifter.

Men återigen, varför beklaga er? Skyll er själva för att ni inte tog er tiden att läsa igenom allt noggrant innan ni lånade pengar

Tror inte det handlar om att man inte läst villkoren för lånen.
Det handlar mer om hur man blir bemött om/när man får betalningssvårigheter.
Vissa bolag är verkligen inte seriösa. Som Vivus t ex som säger att du ska kontakta deras egna inkasso för att få hjälp men det är ingen riktig inkasso.
Sen också sättet som de uttrycker sig på och kommer med rena hot. Det känns inte seriöst.

Tror inte det handlar om att man inte läst villkoren för lånen.
Det handlar mer om hur man blir bemött om/när man får betalningssvårigheter.
Vissa bolag är verkligen inte seriösa. Som Vivus t ex som säger att du ska kontakta deras egna inkasso för att få hjälp men det är ingen riktig inkasso.
Sen också sättet som de uttrycker sig på och kommer med rena hot. Det känns inte seriöst.
Den aspekten kan jag förstå när de olika bolagen blir otrevliga. Men inte den delen där människor inte tar ansvar genom att läsa igenom villkoren

Du klagar på de som klagar. Du behöver inte läsa trådar på forumet. Skyll dig själv.
Snarare en fundering. But i get your point.

Men du måste väl ändå hålla med om att det är individens ansvar att läsa igenom villkoren?

Här är en liten fundering till alla på forumet som använder diverse trådar som en klagomur.

Varför gnäller nu över företag som lånar ut pengar i utbyte mot höga räntor, dyra avgifter för att sen klaga och tycka att dem är skurkar? När man ansöker om ett lån så är det varje människans skyldighet att läsa över villkoren och vara införstådd att det är hejdlösa och korkade avgifter.

Men återigen, varför beklaga er? Skyll er själva för att ni inte tog er tiden att läsa igenom allt noggrant innan ni lånade pengar
"Varför knarkar du, du vet ju om att det är skadligt?"

När man är beroende av någonting tänker man sällan klokt. Det finns aktörer som utnyttjar människor något grovt. Spelar på folks okunskap. Jag vill inte leva i ett "skyll dig själv samhälle".

Det är positivt att folk klagar på ockerräntor. Endast så kan man få bort de aktörer som beter sig som skurkar.

"Varför knarkar du, du vet ju om att det är skadligt?"

När man är beroende av någonting tänker man sällan klokt. Det finns aktörer som utnyttjar människor något grovt. Spelar på folks okunskap. Jag vill inte leva i ett "skyll dig själv samhälle".

Det är positivt att folk klagar på ockerräntor. Endast så kan man få bort de aktörer som beter sig som skurkar.
Eller så tar man 5 minuter och läser villkoren innan man trycker på ansök knappen.

Det är ju bara okunskap för att folk inte tar sig dessa 5 minuter och läser. Hade folk gjort det så hade man startat en kedje process i att folk undviker dessa aktörer och på så sätt kan de ej existera

En grundläggande princip här tror jag är att banker är skurkar. Först skurkar när dom inte beviljar lån, sedan är dom skurkar när man inte "hjälper" de som inte följer avtalen. Sen är dom skurkar när dom går till inkasso/kfm och slutligen även om dom protesterar på skuldsaneringen och det ska helst jobbas lite extra för att dom ska få så lite som möjligt betalt.
Så tycker jag ofta det är i trådar här.

Vore nyttigt för många att läsa åtminstone delen vad dröjsmålsränta ligger på

En grundläggande princip här tror jag är att banker är skurkar. Först skurkar när dom inte beviljar lån, sedan är dom skurkar när man inte "hjälper" de som inte följer avtalen. Sen är dom skurkar när dom går till inkasso/kfm och slutligen även om dom protesterar på skuldsaneringen och det ska helst jobbas lite extra för att dom ska få så lite som möjligt betalt.
Så tycker jag ofta det är i trådar här.
Amen.

Det är alltid allas andras fel. Om bara folk hade haft lite självinsikt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp