Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Varför har ni lånat pengar?

Som rubriken lyder:

Varför har ni lånat pengar? Beror det på spelmissbruk, shoppingmissbruk, renovering av hus eller kombination av flera anledningar?

Och sedan vad för typ av lån har ni, högkostnadskrediter, blancolån, privatlån eller alla tre kanske?

Vore toppen om alla kunde börja med att säga anledning till varför man har lån och sedan vad för typ av lån.

Så om vi börjar med mig jag har ett spelmissbruk och har högkostnadskrediter, blancolån och privatlån

Senast ändrad:
Spelmissbruk
Högkostnadskrediter, blancolån, privatlån och nu även inkassoskulder..

Spelmissbruk.
Blancolån i storlek med årsinkomst.

Visste att jag skulle få bättre inkomst framöver, men pallade inte vänta. Därefter svindlad på pengar och partner blev arbetslös. Ursprunglig lånesumma var väl egentligen 100 000 (sms och kreditkort), resten har varit lån för att betala lån.

Spelmissbruk till största del men även shopping.

Har blanco, inkassoskulder, privatlån och krediter. Har kommit en bit på vägen med mina skulder men betalar hemska summan på 16500 per månad

Arbetslöshet i samband med psykisk ohälsa och en tunga grejor som hänt i mitt liv. Höll bland annat på att förblöda och akuten lät mig vänta 24 timmar!!! Hur som helst hade jag pluggat på universitetet och jobbat vid sidan av i några år. Under en tid blev jag dock arbetslös och fick inget stöd av varken CSN, Soc eller A-kassan. Soc drog den klassiska "fråga föräldrarna och mor/farföräldrar". Jo men visst drar dem den till alla som aldrig bidragit till svenska samhället och vägrar jobba också? Vill inte prata politik men blir så förbannad..
Jag började ta lån för att betala hyra och andra kostnader för att det skulle se ut som att jag levde ett till synes vanligt liv. När jag väl hade inkomst senare blev månads kostnaderna för lånen jag tagit för höga för mig och jag har försökt lösa det men misslyckats helt enkelt. Har utmätning nu.

Kombo av flera anledningar, dock inte spelmissbruk. Sätter mig i kategorin "överkonsumtion" eftersom jag gott och väl kunnat välja att leva på ett annat sätt, ett sätt jag skulle ha haft råd med.
Har blancolån, huslån och fyra krediter men krediterna är nollade. Blancolånen har legat på över 800.000, men nu är de snart nere på 500.000. Jag ska bli av med det här!

Sjukskriven under en period, depression och hamnade i ett shoppingberoende.
Jag har blanco, inkassoskulder, privatlån och krediter.

Var shoppingmissbruk här , började med ett kort och sen ett till och ett till .. fy vad korkad man var . Kommer aldrig göra om det misstaget igen när jag betalat av dessa skulderna :)

Spelmissbruk.

Numera blancolån på drygt 320.000 kr med human ränta och lån till närstående på drygt 210.000 kr till bolåneränta.

Som mest hade jag 820.000 kr till mindre bra ränta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp