Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Varför får jag inget samlingslån?

Har väntat och väntat ned min uc samt betalat av på krediter så min UC låg på 2.2.

Sökte igår på Sambla, noll erbjudanden, kikade även UCn som bankerna tagit på mig där det står riskprognos 20%, fyfan vad allt känns hopplöst nu.

Jag har en årsinkomst på ca 320 000 och skulder på 800 000.

Visst, jag är kraftigt överbelånad till min årsinkomst, men jag vill ju samla mina lån, jag har ett skit lån t.ex. där jag betalar nästan 5500kr i månaden som är på 320 000.

Är det bara att släppa allt eller vad fan ska man göra...

Senast ändrad:
Du bör inte få samlingslån med de förutsättningarna då du är kraftigt överbelånad.

Kollat på snöbollseffekten om det vore något för dig?

Du bör inte få samlingslån med de förutsättningarna då du är kraftigt överbelånad.

Kollat på snöbollseffekten om det vore något för dig?
Misstänkte väl att det var något sådant, tror du att ett förändrat "underskott" vid deklarationen kan göra skillnad?

4st FF som går ut i maj, 2 krediter, båda på 10 000, en har 2700kr utnyttjat och den andra 9500kr.
Antalet FF avgör med. Nu kommer du ju ha fem FF, bäst hade kanske varit om du hade väntat till alla dina FF gått ut.
Sedan ser det alltid bättre ut om krediter inte är maxade, utan att de knappt är använda.

Oavsett är du väldigt högt belånad till din lön. Det finns kanske en liten chans att du kan få samlingslån vid någon bank, ifall din FF försvinner, samt om du betalar ner dina krediter.

Såklart överbelånad, och underskottet kommer inte att hjälpa jättemycket. Kommer din lön att öka något när skatteverket uppdaterar 2022 inkomst? Det finns de som har fått beviljat även med högre belåning än 2x inkomst (som är en generell indikation som funkar) men då har de legar på mycket bra eller utmärkt UC.
Tänk oxå på att bankerna gör en egen bedömning än den du ser. Vissa bedömer bättre och andra sämre. Det betyder inte att ditt betyg ligger på 20%.
Några mycket bra saker som stöder ditt betyg:
1. INGA övertrasserade krediter.
2. Mycket låg nyttjade krediter (helst inte nyttjade alls). Se till att allt är betald vid månadsskiftet när de rapportera till UC.
3. Försök komma till max 2x årsinkomst.

Du verkar ha en hel del lån. Har du gjort en egen översikt? Om inte, gör en in excel och dela här. Så kan vi se vad du kan göra för att köra snöbollseffekten. Lista restskuld, månadsbelopp, ränta och resterande löptid. Även om det är annuitetlån eller med rak amortering kan vara avgörande hur du kan planera framtiden.

Såklart överbelånad, och underskottet kommer inte att hjälpa jättemycket. Kommer din lön att öka något när skatteverket uppdaterar 2022 inkomst? Det finns de som har fått beviljat även med högre belåning än 2x inkomst (som är en generell indikation som funkar) men då har de legar på mycket bra eller utmärkt UC.
Tänk oxå på att bankerna gör en egen bedömning än den du ser. Vissa bedömer bättre och andra sämre. Det betyder inte att ditt betyg ligger på 20%.
Några mycket bra saker som stöder ditt betyg:
1. INGA övertrasserade krediter.
2. Mycket låg nyttjade krediter (helst inte nyttjade alls). Se till att allt är betald vid månadsskiftet när de rapportera till UC.
3. Försök komma till max 2x årsinkomst.

Du verkar ha en hel del lån. Har du gjort en egen översikt? Om inte, gör en in excel och dela här. Så kan vi se vad du kan göra för att köra snöbollseffekten. Lista restskuld, månadsbelopp, ränta och resterande löptid. Även om det är annuitetlån eller med rak amortering kan vara avgörande hur du kan planera framtiden.
Okej, då kan jag hoppa fundering kring underskottet och betala in återbäringen på något lån.

Har också läst om folk som haft högre belåning kontra inkomst. Förstår mig inte på bankerna, jag vill ju flytta ett lån med sämre villkor till ett med bättre, inte låna upp mig.

Synliga lån på UC 5st och 2st krediter. Sen utanför UC 5st.

Ska fixa ett excel så fort jag fått tillgång till datorn.

Det positiva är att min årsinkomst kommer stiga lite iaf, skulle tippa på att jag landar runt 360/370k. Bytte jobb i oktober och på det nya jobbet finns det ibland chans till övertid. Tog t.ex. på mig alla röda dagar i jul, dock hamnar ju den lönen såklart på 2023 inkomst. Har redan 2023 tjänat runt 85000kr, så hopp finns men jag ger fan upp UC och deras modell.

Okej, då kan jag hoppa fundering kring underskottet och betala in återbäringen på något lån.

Har också läst om folk som haft högre belåning kontra inkomst. Förstår mig inte på bankerna, jag vill ju flytta ett lån med sämre villkor till ett med bättre, inte låna upp mig.

Synliga lån på UC 5st och 2st krediter. Sen utanför UC 5st.

Ska fixa ett excel så fort jag fått tillgång till datorn.

Det positiva är att min årsinkomst kommer stiga lite iaf, skulle tippa på att jag landar runt 360/370k. Bytte jobb i oktober och på det nya jobbet finns det ibland chans till övertid. Tog t.ex. på mig alla röda dagar i jul, dock hamnar ju den lönen såklart på 2023 inkomst. Har redan 2023 tjänat runt 85000kr, så hopp finns men jag ger fan upp UC och deras modell.
Håller med, fick inte heller något erbjudande från Sambls med typ samma förutsättningar

Jag har ganska lika förutsättningar som dig. Har 350 inkomst och 700 lån, 1 outnyttjad kredit och 3 blancolån. 5 förfrågningar. Har 0,9 i betyg (mycket bra) är det värt för mig att offra en förfrågan för att samla lån tror ni ? nu när du fick avslag blir jag inte klok på hur jag ska tänka.

Jag vill samla lån på ca 70 000 utanför uc och förbättra villkor på ett befintligt lån. Så optimalt hade det varit att låna 200 000 kr att samla, men utöka befintligt lån med 70 000 hade också varit bra. Är det omöjligt tror ni? Någon som varit med om liknande ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp