Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Varför får jag inget lån/kreditkort?

Hej,

jag har 407k 2024 inkomst
7k underskott
Tyvärr en del förfrågningar
Inga anmärkningar
15% uc

Behöver införskaffa en bil akut då min säckat ihop och är på skroten.

min totala skuldbörda är 150k ”50k på uc” 100k ej uc

jag får varken kreditkort eller minsta möjliga lån någonstans, har jag missat något eller har någon nått tips vart jag vända mig som jag kanske missat ?
Luma är inget alternativ

Någob förklaring ?

Hur många är en del?

Mycket konstigt.

15% på UC låter som flera UC förfrågningar senaste 3-4 månaderna + något nytt lån. Då brukar det vara tvärstopp.

Förstår inte riktigt hur ditt UC-betyg kan vara så högt med tanke på din relativt låga lånegrad i förhållande till din inkomst. 50 K synligt på en inkomst på drygt 400 K och bara 7 K i underskott är ju ingenting.

Kan det vara så "enkelt" som att du har mängder av förfrågningar på slutet (ses som riskbeteendet) och att dina 50 K synliga på UC är helt använda (kanske till och med modest övertrasserade) krediter? Annars är det något annat som spökar.

Jag antar att även bilhandlarna nekar billån?

Tror inte vi får hela historien berättad för oss.
Så svårt att göra en gissning.

Förstår inte riktigt hur ditt UC-betyg kan vara så högt med tanke på din relativt låga lånegrad i förhållande till din inkomst. 50 K synligt på en inkomst på drygt 400 K och bara 7 K i underskott är ju ingenting.

Kan det vara så "enkelt" som att du har mängder av förfrågningar på slutet (ses som riskbeteendet) och att dina 50 K synliga på UC är helt använda (kanske till och med modest övertrasserade) krediter? Annars är det något annat som spökar.

Jag antar att även bilhandlarna nekar billån?
Ja det är en del förfrågningar som kommit utav frustration så det ligger 20 st dessvärre

på uc är det 3 krediter qliro på 26k
Payex på 8k
Telia 9k
Qliro räknas som avbetalning men payex och Telia är varken övertrrasserade eller nyttjade till max

har tyvärr ingen kontantinsats till Billån

Då var förklaringen där.
Vänta ut minst 15 av dom..

När är den senaste FF ifrån?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp