Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Varför dyker det inte upp nya aktörer

Hihi, sjukt länge sen det kom en ny aktör!

Hihi, sjukt länge sen det kom en ny aktör![/

En specialutfärdad licens från Finansinspektionen, dryga böter samt risk att förlora utlåningsrätten vid misskötsel
– det är några av de ingredienser som ingår i regeringen och Finansdepartementets recept för att få bukt med skojare och svindlare i smslånbraschen. Det nya i förslaget är att enbart bolag som är antingen aktiebolag eller ekonomiska föreningar skall ha möjlighet att söka tillståndet. Om förslaget godkänns träder den nya lagen i kraft den 1 januari 2014. Förlaget visar också att regeringen nu på allvar beslutat sig för att styra upp en i det närmaste oreglerad snabblånemarknad. Sedan tidigare har smslånebolag själva förslagit att man vill skapa en branschorganisation där man företagen skall enas om gemensam riktlinjer för hur förmedling av snabblån bör ske. Det är därmed troligt att vi kommer att se stora förändringar för smslånen inom det närmsta året.

Detta tror jag är en av de anledningar till att det inte kommit några nya aktörer och att de nya har allt för dålig ekonomi pengarna tar slut på en gång och de får inte in pengar tillräckligt snabbt för återutlåning så då stänger de gång efter gång.

Finns ingen ny som fungerar och kommer nog inte komma någon heller.

Jag tycker det är bra att det inte kommit några nya utlånare...räcker nu med ocker!!
Dessutom om jag talar för mej själv iallafall,har jag nått bristningsgränsen där inga nya lån löser något alls!!

Håller med dig inga nya lån löser något men vad ska man göra när lönen inte räcker till? Kan inte betala tillbaka de jag redan har.

Finns inget med sms lån som är bra, så att det inte dyker upp nya aktörer tackar jag för.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp