Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varför besvarar inte låneföretag och inkassobolag mejl samma dag??

Om nu låneföretag och inkassobolag vill att man ska kontakta dem via mejl eller kontaktformulär ska man då inte kunna förutsätta att man ska få svar samma dag? Jag har igår och idag sammanlagt mejlat ett inkassobolag 6 gånger för att få en avbetalningsplan eftersom de själva vill att man kontaktar dem så och sen får man inget svar det känns ganska hopplöst då när man inte får svar. Är det bara jag som upplevt och upplever detta eller har du gjort det också? Jag vet av egen erfarenhet att DinFinans gör så här men det gäller inte dem.

De svarar inte i telefon heller. Och vill att all konversation ska ske via mejl.

Personligen tycker jag att det är jättejobbigt att ringa och förhandla fram en avbetalningsplan skäms för att jag inte kan återbetala och har svårt att hålla gråten borta. Tycker det är bättre att skriva ner det jag vill ha sagt för då kan jag läsa igenom och ändra innan jag trycker på skicka. När jag då tagit mod till mig och försökt skriva ner mina argument för att få till en så förmånlig avbetalningsplan som möjligt vill jag inte vänta på svar i flera timmar.

Personligen tycker jag att det är jättejobbigt att ringa och förhandla fram en avbetalningsplan skäms för att jag inte kan återbetala och har svårt att hålla gråten borta. Tycker det är bättre att skriva ner det jag vill ha sagt för då kan jag läsa igenom och ändra innan jag trycker på skicka. När jag då tagit mod till mig och försökt skriva ner mina argument för att få till en så förmånlig avbetalningsplan som möjligt vill jag inte vänta på svar i flera timmar.

Förstår att det kan kännas jobbigt, dock inget och skämmas för då du knappast är ensam i situationen, dessutom är det ju oss inkassobolagen tjänar sina pengar på. Min känsla är att det kan löna sig att ta tjuren vid hornen o ringa då man ofta kan pruta till sig någon extra månad på sin avbetalningsplan.

Jag önskar jag var så modig så jag klarade av att ringa istället men de gånger jag försökt har det blivit katastrof och jag har gråtit och inte fått fram vad jag velat ha sagt. Därför hoppas jag när jag mejlar eller fyller i kontaktformulär att jag inte måste vänta flera timmar på svar.

Canoxa inkasso svarar ej på mejl eller telefon!!

Har sedan fredag förmiddag försökt få svar på mina mejl till inkasso@canoxa.se och kundtjanst@canoxa.se men inte fått något svar. Ringde kundtjänst men fick till svar att de tar ärendena i tur och ordning de har öppet 9-17 så de måste vara nerlusade med mejl då de inte hunnit skriva svar till mig. Viktigt att få tag på dem då jag vill fråga om min avbetalning som de ska ha den 28/8. Fler som haft denna erfarenhet?

Jag önskar jag var så modig så jag klarade av att ringa istället men de gånger jag försökt har det blivit katastrof och jag har gråtit och inte fått fram vad jag velat ha sagt. Därför hoppas jag när jag mejlar eller fyller i kontaktformulär att jag inte måste vänta flera timmar på svar.

Mig svarar dom i alla fall samma dag
Ett av de bättre inkasso som finns

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp