Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Varför återkallas ärenden ifrån KFM?

Lasseman
Kostar det oss låntagare 600kr varje gång samma skuld kommer in till kfm..(då inkasso drar tillbaks å skickar intill kfm)
eller är det endast /år

Alla avgifter försöker man först ta ut från gäldenären, går inte det så blir det sökande som får betala, så hade Terrys kompis kalle med sina 20 ärenden haft en lön så hade 600krx20 per år gått till grundavgifterna, först därefter skulle pengar kunna betalas ut till sökande.

En fråga till Lasse. Hur resonerar bolagen nu framgent med Kalle? Säg att Kalle inte börjar jobba på 2-3 eller till och med 10 år. Kommer dom då vänta i 10 år eller kommer dom skicka igen om ett år och hoppas på det bästa eller vad är din erfarenhet i fråga...

En fråga till Lasse. Hur resonerar bolagen nu framgent med Kalle? Säg att Kalle inte börjar jobba på 2-3 eller till och med 10 år. Kommer dom då vänta i 10 år eller kommer dom skicka igen om ett år och hoppas på det bästa eller vad är din erfarenhet i fråga...

Vissa bolag har någon sorts uppkoppling mot kfms system och kan kolla om kalle har en löneutmätning, vissa löser det genom att någon gång per år eller så göra kreditupplysningar och få veta om en taxerad inkomst finns, och finns en sådan finns ju möjligheter till löneutmätning och man skickar då in målet igen.
Sedan beror det på hur stora eller små skulder det är, stora skulder har nog en större tendens att återkomma snabbt, medans småskulder kanske skrivs bort helt eller dyker upp om väldigt länge.
Vet att ett inkassobolag verkar vara ombud för strumpprenumerationer, skolfoton och illustrerad vetenskap och man ser när dom tycker att en person lönt att skicka in målen på, då kommer massor med mål in på ett bräde.

Har man en skuld på säg 500k kan det ju vara värt 600 kr per år för att kunna få en eventuell skatteåterbäring utmätt.

Alla avgifter försöker man först ta ut från gäldenären, går inte det så blir det sökande som får betala, så hade Terrys kompis kalle med sina 20 ärenden haft en lön så hade 600krx20 per år gått till grundavgifterna, först därefter skulle pengar kunna betalas ut till sökande.

Här gäller det att ha koll då. Jag kommer betalt mitt skuldsaldo via löneutmätning nu i dec eller januari (det är 8 ärenden, så har jag otur så får jag 600 kr o avgift på varje ärende även om det vara är någon hundralappar kvar. Är det per 12 månader eller per kalenderår?

Har själv blivit arbetslös i våras och kfm kommer inte dra något fr min a-kassa fick papper om detta
Har inte kollat på kfm ännu..dom sökande kanske har stuckit allihop..

Här gäller det att ha koll då. Jag kommer betalt mitt skuldsaldo via löneutmätning nu i dec eller januari (det är 8 ärenden, så har jag otur så får jag 600 kr o avgift på varje ärende även om det vara är någon hundralappar kvar. Är det per 12 månader eller per kalenderår?

Det är ett år efter målet kom in, kom det in 13 maj så kommer nya avgiften 12 eller 13 maj året därpå

Under resans gång kommer kalles skulder byta ägare ett antal gånger också..

Härligt. Då klarar jag mig. Du borde få ersättningen för din närvaro här. Du avlastar nog krf mycket :)

Om man har en ide om att bli skuldfri och haft skulderna inne mer än ett år kan det vara bra att hålla koll på vilken dag grundavgift läggs på, är det en skuld på några hundra kronor kan man betala av den helt, så slipper man betala nästa 600kr avgift på det målet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp