Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Var kommer mitt kreditbetyg att landa när sista anmärkningen försvinner? :)

Du hade 3.1% innan och nu nere på 2.9%
Den höjdes inte som många andras betyg gör när anmärkningen försvinner. Dessutom tar du ingen förfrågning eller lån nu på en månad är du nere under 2.
Bra jobbat!

Nu efter att ha sovit några timmar, så börjar jag landa i besvikelsen att det ändå inte blev bättre... även om jag kanske inte hade några förväntningar så hoppas man alltid :)

Frågan är nu hur jag går vidare?

Jag har avida kredit på 150k fullt utnyttjat, vad jag kan se i Kreddy så räknas detta som blanco.

Sen har jag cashbuddy ca 45k (jävla skit att de inte kunde vänta några månader med att rapportera in till UC)

Även om jag har många sms lån redan, så bör jag kunna få loss 50-60k genom att använda de som inte har accepterat betalningsanmärkning och inte tar UC.

Frågan är var jag får bäst effekt? Att slutbetala cashbuddy eller att betala ner avida till 100k utnyttjat?

Oavsett vilket jag gör så kommer effekten inte att synas försen 15/4 om jag förstår de rätt?

Den 20/3 försvinner en förfrågan till och jag är då nere på 4..

Den förfrågningen som försvinner kan ju i princip göra att ditt betyg blir 1% bättre.

Ja, så skulle det absolut kunna vara.. men frågan är om man blir beviljad ett bra bolån med 1,9% i risk?
Det är ju inte framför allt ditt betyg som kan ge dig problem, utan storleken på ditt blanco för ett delat bolån på 2,4 msek.

Det är ju inte framför allt ditt betyg som kan ge dig problem, utan storleken på ditt blanco för ett delat bolån på 2,4 msek.

Tror du det är ett problem med 400k i blanco när jag har en hygglig inkomst?

Taxerad inkomst på 635k förra året..

Tänkte att jag skulle försöka låna "utanför UC" för att betala ner synlig blanco.. Men det ser inte ut som att jag blir beviljad ett ändå lån, varken med creditsafe eller bisnode..

Trodde att det skulle gå lätt nu när jag är utan anmärkning, men det kanske är som du säger att blanco sätter stopp för allt..

Har ingen aning om hur jag ska gå vidare nu :(

Hej igen!

Blev som tidigare sagt av med min sista anmärkning förra veckan.

Gick från 3,17% till 2,89% i kreditrisk.

Jag har 3 Lån/krediter på UC än så länge. - 5 förfrågningar varav 1 försvinner 20/3

Cashbuddy 45k
Balanzia 215k
Avida Kredit 150k

Årsinkomst 2017 635k, Underskott 53k

Årsinkomst 2018 750k Underskott 98k

Jag har precis betalat av Cashbuddy med hjälp av Betalkoll.

Jag kommer även försöka lösa Avida Kredit 150k med hjälp av släkting.

Kommer jag att få ett bolån på 2,4 miljoner på en "vanlig" bank efter den 15/4?

Jag och min sambo kommer stå på lånet tillsammans isåfall. Hon med ca 300k i Blanco.
Dock sparande i fonder på ca 100k och klanderfri betalningshistorik på Skandia banken som är första tänkta alternativet

Vad tror ni? 220k + 300k i Blanco, ca 1 miljon / år i gemensam inkomst 2017, lite mer 2018.

Jag tror det men jag har haft fel förr, sällan i dessa sammanhang dock :D

Hej igen!

Blev som tidigare sagt av med min sista anmärkning förra veckan.

Gick från 3,17% till 2,89% i kreditrisk.

Jag har 3 Lån/krediter på UC än så länge. - 5 förfrågningar varav 1 försvinner 20/3

Cashbuddy 45k
Balanzia 215k
Avida Kredit 150k

Årsinkomst 2017 635k, Underskott 53k

Årsinkomst 2018 750k Underskott 98k

Jag har precis betalat av Cashbuddy med hjälp av Betalkoll.

Jag kommer även försöka lösa Avida Kredit 150k med hjälp av släkting.

Kommer jag att få ett bolån på 2,4 miljoner på en "vanlig" bank efter den 15/4?

Jag och min sambo kommer stå på lånet tillsammans isåfall. Hon med ca 300k i Blanco.
Dock sparande i fonder på ca 100k och klanderfri betalningshistorik på Skandia banken som är första tänkta alternativet

Vad tror ni? 220k + 300k i Blanco, ca 1 miljon / år i gemensam inkomst 2017, lite mer 2018.
Du borde lägga din fråga under Bolån, då får du kanske fler svar.

Förutsatt att ni har hela kontantinsatsen och kanske lite till så är jag rätt så övertygad om att ni kommer få ett bolån på 2,4 miljoner. Sen är det såklart inte bra att ni har så höga blanco men det kommer nog påverka hur mycket ni får låna snarare än om ni får låna.

Testa att göra en "bolånekalkyl" på bankernas hemsida så kan du se om ni preliminärt kan få ett lån på 2,4 miljoner eller inte. Din risk är inte enorm och inte heller bra men har ni som sagt minst 15% att lägga in själva så tror jag inte det är något problem.

Lycka till :)

Idag gick mitt betyg från 2,89 till 2,7%.
Anledningen till detta tror jag är att en förfrågan blev 6 månader gammal.

Den 20/3 blir 5 förfrågningar 4, ska bli spännande att se utvecklingen.

Vid nästa uppdatering kommer även 410.000 i Blanco bli 210.000 och 3 krediter blir 1.

Den 15/4 kommer jag ha:
4 FF
1 blanco på 210.000kr
Inga andra krediter eller kreditkort!
Inga anmärkningar eller skuldsaldo
650.000 årsinkomst.
57000 i underskott.

Undrar om jag kommer ner under 1% :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp