Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Var kan min sambo få lån?

Hej!

Min sambo vill ta ett lån på ca100k, ner till 50k skulle också gå bra men helst 100.

Hon gjorde en ansökan via Zmarta och blev först beviljad av Norwegian, men som sedan avslog ansökan. Oklart varför då hon uppgett allt korrekt i ansökan.

Hennes ekonomiska situation ser ut som såhär: bosatt i Sverige sedan två år, betyg i kreddy 2,6, inga skulder eller anmärkningar, boendekostnad 2750kr, timanställd sedan 2021-05-31 med en snittinkomst på ca 22000kr sedan dess. Hon är 30 år gammal. 1 barn.

Så vad tror ni, var kan hon lättast bli beviljad ett lån?

Hej!

Min sambo vill ta ett lån på ca100k, ner till 50k skulle också gå bra men helst 100.

Hon gjorde en ansökan via Zmarta och blev först beviljad av Norwegian, men som sedan avslog ansökan. Oklart varför då hon uppgett allt korrekt i ansökan.

Hennes ekonomiska situation ser ut som såhär: bosatt i Sverige sedan två år, betyg i kreddy 2,6, inga skulder eller anmärkningar, boendekostnad 2750kr, timanställd sedan 2021-05-31 med en snittinkomst på ca 22000kr sedan dess. Hon är 30 år gammal. 1 barn.

Så vad tror ni, var kan hon lättast bli beviljad ett lån?
Skulle säga låginkomst.

Frågan är alltså var hon har störst chans att få lån. 25% men det är ett kortsiktigt lån som kommer att vara återbetalt inom några månader.
25% är ju sinnessjukt. Skulle aldrig ta det.
Bättre att vänta tills nästa år när inkomst från 2021 tas istället då lär hon kunna få en mycket mycket förmånligare ränta och antagligen svar från 10-12 banker

25% är ju sinnessjukt. Skulle aldrig ta det.
Bättre att vänta tills nästa år när inkomst från 2021 tas istället då lär hon kunna få en mycket mycket förmånligare ränta och antagligen svar från 10-12 banker
Nej, det är dåligt. Men hon är i behov av pengarna nu och inte om några månader. Hon fick hur som helst avslag tillslut. Frågan jag ställer i tråden är alltså vart hon har störst chans att bli beviljad ett lån på 50-100k.

Nej, det är dåligt. Men hon är i behov av pengarna nu och inte om några månader. Hon fick hur som helst avslag tillslut. Frågan jag ställer i tråden är alltså vart hon har störst chans att bli beviljad ett lån på 50-100k.
Ingenstans antagligen. Såvida du inte kan stå med som medsökande och gå i god för henne

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp