Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Var kan jag öppna ett bankkonto utan att en UC tas?

Jag var tvungen att ringa och träffa en handläggare när jag blev kund hos LF och hade anmärkningar

Banker kan inte neka dig att öppna ett bankkonto med betalkort och andra grundläggande tjänster. Om en banktjänsteman ändå påstår att de inte får ge dig konto, be att få tala med hans överordnade. Lagstiftningen är glasklar.

Har inte gått på seb, nordea för 2-3 månader sen. Men idag kunde jag öppna hos båda via nätet. Har anmärkningar skuldsaldo och allt så blev faktiskt lättad!

Har inte gått på seb, nordea för 2-3 månader sen. Men idag kunde jag öppna hos båda via nätet. Har anmärkningar skuldsaldo och allt så blev faktiskt lättad!

Kanske lagen som börjat tvinga dom?

Betalkontodirektivet infördes i 2017, som om bankerna nu börjar följa lagen så borde Finansinspektionen inspektera detta noga.

Tog dom UC när du öppnade konto?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp