Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Var börjar jag?

Hej,

Jag börjar om från ruta 1 med en ekonomi som lidit då jag investerat i mitt företag och inte varit helt smart med det. Som det är nu kommer jag inte kunna få några samlingslån förrän senare i höst och då får det bli nystart eller liknande framförallt utifrån att jag nu påbörjat ett nytt jobb och de flesta vill se 3 specifikationer först. Jag har ca 100000 i lån så det är inte så mycket. Under våren har jag dock dragit på mig en betalningsanmärkning om misskött kredit (som jag överklagar). Jag har inga andra anmärkningar. Dock så behöver jag frigöra ca 50.000-70.000 för att hålla mig flytande tills jag kan ta lån. Jag ser därför på kontokrediter. Jag accepterar att jag kommer dra på mig ett antal förfrågningar men vill heller inte göra några helt i onödan.

Följande är de jag funderar att söka:

Carpay
Amex
Rocker
PFC
Santander via Mediamarket.

Hur hade ni tänkt utifrån mina förutsättningar och behov?

UC:et höjs med varje förfrågning. Var börjar jag. Någon av dessa som jag lika gärna kan utesluta?

Är det kapital du behöver frigöra? Vad är det för kostnader du kommer ha svårt att klara av framöver?
Har du gjort en budget för att se hur mycket du går back? Klarar du hyra, el + mat bör du släppa andra kostnader du har till inkasso, för att kompensera det du går back och göra upp om avbetalning.
Du har inget du kan sälja av, eller närstående som kan hjälpa dig?

Glömde tillägga att de flesta långivare som godtar betalningsanmärkning. kräver att du varit skuldfri minst 6 månader hos KF.
Lendo är nog det alternativ som är mest lämplig.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp