Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad utmäter kfm

När man får löneutmätning, kan dom även komma och göra en utmätning i hemmet? Eller nöjer dom sig med lönen?

Jag har absolut inget av värde, dock har jag en bil som jag är i stort behov av, och den är inte värd mer än ca 40000, bara en liten summa i jämförelse med mina skulder. Kan dom tänkas ta den? Har haft löneutmätning förut och hade då också en bil, men då fick jag aldrig något besök.

När man får löneutmätning, kan dom även komma och göra en utmätning i hemmet? Eller nöjer dom sig med lönen?

Jag har absolut inget av värde, dock har jag en bil som jag är i stort behov av, och den är inte värd mer än ca 40000, bara en liten summa i jämförelse med mina skulder. Kan dom tänkas ta den? Har haft löneutmätning förut och hade då också en bil, men då fick jag aldrig något besök.
Löneutmätning är inte detsamma som utmätning i hemmet, men ja kommer dom hem till dig så kan dom absolut ta din bil!

Bilen ska liksom vara värd ung.30000.

Men tar dom ingen hänsyn till att bilen behövs till jobb?
Jo det gör dem. Runt 30.000 sägs vara ok och är din värd 40 är det nog relativt lungt. Man får dessutom behålla pengar för att skaffa en ny isåfall så du kan ta dig till jobbet om de anser att det är nödvändigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp