Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad tror ni, Vill inte söka förrän nästan alla mina ff försvinner den 24 juli?

Har väntat så länge på att mitt betyg ska gå under 8% för att söka att utöka Betalkoll till 10 000 kr (var uppe i 74% för ett år sedan), nu är det 8,3 och jag hade tänkt söka slutet av den här månaden när det uppdateras igen (har 4-5 ff som försvinner).
Men nu skrev ngn här att Ferratum kommer dyka upp på uc.

Hur tror ni att mitt betyg kommer att påverkas? Från 8,3% till?
Har 1 000 kr beviljat på Ferratum och ca 300 utnyttjat.

Vill inte söka förrän nästan alla mina ff försvinner den 24 juli, kommer bara ha ca 3 kvar.

nykredit bruka stiga 4-5 poäng när det är nytt vad jag har märkt av på mina.

nykredit bruka stiga 4-5 poäng när det är nytt vad jag har märkt av på mina.
Tack för svar! Gick in och sökte höjning direkt, kan inte riskera att betyget går upp så pass mkt.
Sökte 10 k - beviljad
Sökte 15 k - beviljad
Sökte 20 k - beviljad
Lika bra att söka 30 då tänkte jag - står beviljad men jag tror inte att det stämmer! Kan det bli fel när man söker i appen? Att det står beviljad men att det inte är det? Tror ngn skrev ngt om det.
Räknade med avslag redan på 10k då min taxerade inkomst är väldigt låg.

Fortsatte att testa på högre belopp, nekad på 50k men beviljad på 45k. Nää det här är för bra för att vara sant!! o_O

Så här ser det ut i appen

7361A10E-F2EB-4599-AC1A-3A7FF117BAF8.png

Vad är tanken, Myra? Släcka några sämre lån, eller köpa något?

Vad är tanken, Myra? Släcka några sämre lån, eller köpa något?
Ha det som buffert, ska inte köpa ngt! Men om det krisar så vet jag att jag kan lägga in en faktura eller två.
Anledningen att jag sökte på högre belopp är att min inkomst kommer minska drastiskt i år pga Corona och jag kommer inte kunna ta ett samlingslån men det är okej om jag kan ha en buffert så klarar jag mig. Jag har högre inkomst under hösten och vintern.

Okey. Ja, en buffert är bra att ha. Självklart är det bäst om man kan spara ihop till en buffert, men har man inte den möjligheten för tillfället så får man ju laga efter läge. Lite märkligt att du blev beviljad på 45, men nekad på 50. Visst, gränsen måste gå någonstans, men ändå.

Okey. Ja, en buffert är bra att ha. Självklart är det bäst om man kan spara ihop till en buffert, men har man inte den möjligheten för tillfället så får man ju laga efter läge. Lite märkligt att du blev beviljad på 45, men nekad på 50. Visst, gränsen måste gå någonstans, men ändå.
Försöker spara till buffert men det går segt. Däremot har jag börjat fondspara några hundra till dottern samt några hundra i egna fonder. Bara jag hör ordet ”lån” så vänder det sig i magen på mig, på riktigt, får en otrolig obehaglig känsla bara jag tänker på lån, har haft alldeles för många skitlån. Det är ett år sedan jag tog de sista lånen med undantag för några hundra som jag ibland måste ta ut fr krediterna men det är bara i absolut krissituation. Fördelen med betalkoll för mig är att jag inte behöver betala ngt så länge jag inte använder krediten, samtidigt är det en trygghet. Synd att den numera syns på uc men det får jag ta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp