Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad tror ni om mina förutsättningar?? Behöver hjälp

Hej!
Vad tror ni om mina förutsättningar att inom snar framtid att få ett samlingslån?
Kan tyvärr inte vänta med ett samlingslån till massa dåliga krediter som jag måste få bort, det är ca 175000:-.. det måste komma i slutet på Februari/början på Mars

Mina förutsättningar nu -
Har två blancolån
Nordax - 117000:-
Ica banken 163000:-

Bolån på 1 070 000:-, jag äger hälften.

Krediter som syns på UC,
Qliro 24000:-
Telia finance 18000:- 91% använt
Swedbank pay 11000:- 63% använt.
Resurs bank 4800:- 98% använt

Min inkomst som syns för 2023 var 488500:-
Underskott 38000:-
Det är ju inte så jätte bra dock..

Har också två missbrukade krediter som försvinner Februari 2026.
Har 15 UC förfrågningar.
9 av dem försvinner i Februari i år.
Så kommer ha 6 st kvar.

Tror ni att jag behöver en anhörig som medlåntagare eller tror ni att jag kan ta ett lån själv?
Jag har spärrat mig från spelpaus, får behandling för spelmissbruk. Så jag försöker verkligen ta tag i mitt liv nu, men allt är bara motgångar.
Ber att hålla en god ton, då jag redan mår helt åt helvete för att jag tagit alla dessa lån.

Min UC score är på 5,2 som jag HOPPAS.. blir bättre när många UC förfrågningar försvinner.. :( jag är så ny på allt det här, fattar ingenting :(

Är det 175000 i lån du tänkt söka? Och dessa syns inte på UC?

Jag tror att det är just det du kan få problem med -om det är SAMLINGSLÅN du ska söka behöver du ju då redovisa de lånen som ska lösas. Och det är inte alla långivare som accepterar att lösa lån utanför UC. Så med det i åtanke så kanske du behöver söka ”vanligt” blancolån, och då minskar dina chanser.

Svårt att säga. Jag tror det är lite 50-50. Collector löser (iaf för 2-3 år sedan) lån utanför UC och har varit vettiga att ha att göra med. Om jag vore dig skulle jag ringa dem och höra efter vad de tror om dina chanser.

Lycka till!

Är det 175000 i lån du tänkt söka? Och dessa syns inte på UC?

Jag tror att det är just det du kan få problem med -om det är SAMLINGSLÅN du ska söka behöver du ju då redovisa de lånen som ska lösas. Och det är inte alla långivare som accepterar att lösa lån utanför UC. Så med det i åtanke så kanske du behöver söka ”vanligt” blancolån, och då minskar dina chanser.

Svårt att säga. Jag tror det är lite 50-50. Collector löser (iaf för 2-3 år sedan) lån utanför UC och har varit vettiga att ha att göra med. Om jag vore dig skulle jag ringa dem och höra efter vad de tror om dina chanser.

Lycka till!
Hmm, vad tror du chansen blir om jag tar med en medlåntagare och tar ett blancolån? Som min pappa? Även fast jag har missbrukad kredit?
Han är nybliven pensionär, äger sitt hus och inga lån. Inga betalningsanmärkningar.

Din missbrukade kredit skulle ju försvinna i februari? Medlpntagare ökar alltid chansen markant, men om du har den möjligheten skulle det vara bättre om han kan ta lånet som ensam låntagare och få bättre villkor.

Hej!
Vad tror ni om mina förutsättningar att inom snar framtid att få ett samlingslån?
Kan tyvärr inte vänta med ett samlingslån till massa dåliga krediter som jag måste få bort, det är ca 175000:-.. det måste komma i slutet på Februari/början på Mars

Mina förutsättningar nu -
Har två blancolån
Nordax - 117000:-
Ica banken 163000:-

Bolån på 1 070 000:-, jag äger hälften.

Krediter som syns på UC,
Qliro 24000:-
Telia finance 18000:- 91% använt
Swedbank pay 11000:- 63% använt.
Resurs bank 4800:- 98% använt

Min inkomst som syns för 2023 var 488500:-
Underskott 38000:-
Det är ju inte så jätte bra dock..

Har också två missbrukade krediter som försvinner Februari 2026.
Har 15 UC förfrågningar.
9 av dem försvinner i Februari i år.
Så kommer ha 6 st kvar.

Tror ni att jag behöver en anhörig som medlåntagare eller tror ni att jag kan ta ett lån själv?
Jag har spärrat mig från spelpaus, får behandling för spelmissbruk. Så jag försöker verkligen ta tag i mitt liv nu, men allt är bara motgångar.
Ber att hålla en god ton, då jag redan mår helt åt helvete för att jag tagit alla dessa lån.
Men så pass många FF, och dessutom 2 anmärkningar kommer göra det svårt.

Något övervärde i bostaden?

Din missbrukade kredit skulle ju försvinna i februari? Medlpntagare ökar alltid chansen markant, men om du har den möjligheten skulle det vara bättre om han kan ta lånet som ensam låntagare och få bättre villkor.
Den går ut Februari 2026.. så är ett år kvar..

Men så pass många FF, och dessutom 2 anmärkningar kommer göra det svårt.

Något övervärde i bostaden?
Inte värderat det sen vi köpte det, men då var det värt 1 527 000:-. Men vi har bunden ränta till 26/9 -26.
hur funkar det isåfall?

Inte värderat det sen vi köpte det, men då var det värt 1 527 000:-. Men vi har bunden ränta till 26/9 -26.
hur funkar det isåfall?
Du kan låna upp på bostaden även om du har bunden ränta. Det läggs upp ett nytt lån.
Jag skulle tro att detta är ditt bästa alternativ till att få ett förmånligt lån. Kontakta den bank du/ni har idag och för en dialog med dem.

Dem kan vilja ha en förklaring på varför du har missbrukad kredit osv men finns det rimliga förklaringar och ni har en bra bank så kan det gå vägen.

Mig veterligen så finns det ingen aktör som godkänner med anmärkning såvida inte någon form utav manuell process sköts där din bostad, medlåntagare eller annat kan hjälpa till.

Men om du söker på Lendo själv tror jag att alla automatiskt ger avslag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp