Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad tror ni om mina chanser till ett lån på 85 000 kr?

Inkomst: 145K (Enskild firma)
Tidigare lån: Inga
Anmärkningar: Inga
Tidigare kredit: Inga
Tidigare förfrågningar: Alla har gått ut
Inget underskott.

Lån som skall sökas: 85K

Jag har aldrig tagit lån innan och jag behöver verkligen detta lån, tror ni jag har chans? Tänkte söka hos Lendo

Svar uppskattas.
Tack på förhand

Jag tror inte det bör vara något problem, vad har du för UC score isåfall?

Vad du borde kolla upp är vad aktörerna har för undre gräns vid inkomst. Det kan nämligen variera en hel del, typ mellan 100k upp till ca 200k. Så att du inte slösar förfrågningar.

Se då så att de förmedlar lån från aktörer som godkänner lägre inkomst. Så att du inte skall ansöka via någon annan förmedlare.

Uppdatering:
Mitt kreditbetyg (Kreddy+UC) ligger på 1,2% (har tydligen en förfrågan som går ut 21 november).
Frågan är, vågar jag söka lån nu eller ska jag vänta till 21 november? Kommer det ens göra någon skillnad?

Skillnaden skulle vara räntan, jag tror inte att 1ff skulle vara avgörande för själva erbjudanden. Det kommer vara inkomsten om något som begränsar där. 0 ff är såklart bäst givetvis men jag personligen skulle inte stressa över det på summan du söker, men jag är inte heller en optimal människa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp