Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad tror ni om lån

Om 2 veckor ska min man gå till våran bank, Swedbank. För att förhoppningsvis kunna ta ett lån på ca 300 tusen, och lösa mina kfm skulder.
Förra året sa banken att de kommer bevilja lånet när min mans betalningsanmärkningar är borta. Vilket de är.
Men man vet ju aldrig... Nervös.
Vad tror ni?
-Inga betalningsanmärkningar
-Årsinkomst ca 420 tusen.
-Underskott 14000 kr
-Inga förfrågningar
-han har blancolån/topplån ihop med mig på ca 100 tusen. Alltså 50 tusen själv.
-Bottenlån på huset ihop med mig 800 tusen, hans del är ju då 400 tusen.
-vi har pantbrev på 200 tusen som ej är belånat. (vet ej om han får låna på huset själv)

Vi har varit kunder i 7 år, haft huslånen så länge. Och betalat bort 378 tusen på denna tiden.
Vill och hoppas så mycket på att allt ska gå vägen nu. Bara 2 veckor kvar..

Tänk också på att swedbank finns hos lendo. Och kanske jåg ni bättre erbjudande där. Swedbank är rätt slåka. Jag tror ni får bra ränta av ex. Santander.

Det blev ett nej. Vi var tvungna att ha ett sparande och det har vi inte.

Sparande? Man tar väl inget lån om man har råd att spara.

Ansök hos Lendo och hoppas på det bästa!

Om han söker via Lendo (själv) så får han med stor sannolikhet ett blancolån på 300 000. Värt att tänka på är kanske att det kan vara klokt att vänta nån månad efter att betalningsanmärkningen är borta eftersom kreditbetyget ibland går upp när den försvinner (gissningsvis för att risktagandet med lån ökar när man har möjligheten att låna igen).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp