Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad tror ni om förutsättningarna?

Hej,

Behöver samla lån för att komma ner i månadskostnad. Förutsättningsarna är följande:
Inkomst 2020: 392 000 kr
Underskott: 100 000 kr
Antal FF: 5 st (varav 1 går ut i maj och en i juli, togs flera onödiga nu vid min flytt jag ej visste skulle göras, EON etc)
UC: 10% (ja jag vet inte bra)
Inkomst i månaden: 35 000 kr

Har 1 misskött kredit sen 2020-01, MEN innan ni skriver då är det kört så fick jag erbjudande i maj 2020 via sambla (erbjudandet kom från Remember) så alla verkar inte kolla på det.

Önskar att söka på 200 000 kr och få ett bra liv :)

Så ni experter, tror ni det kan komma något erbjudande? Ska jag vänta tills juli när 2 FF är borta och ev UC betyg ligger bättre till (då man betalt in mer på kreditkort etc tills dess)

Tack för er input!

Varför så högt underskott? Många lån?
En misskött kredit syns i 3 år om jag minns rätt men erbjudanden lär du få med något högre ränta.

Det Sevir87 nämner och vad jag själv har lyckats tolka här på forumet så anses missbrukad kredit nästan vara värre än en betalningsanmärkning, samt att du har högt underskott. Du behöver nog fixa till lite dessvärre

Det Sevir87 nämner och vad jag själv har lyckats tolka här på forumet så anses missbrukad kredit nästan vara värre än en betalningsanmärkning, samt att du har högt underskott. Du behöver nog fixa till lite dessvärre
Hur ska man fixa underskottet menar du?

ja en misskött kredit är illa men som man lärt sig här så kollar vissa inte på det (ex collector) och förra året blev jag erbjuden trots det. Men absolut är det dåligt att ha

Varför så högt underskott? Många lån?
En misskött kredit syns i 3 år om jag minns rätt men erbjudanden lär du få med något högre ränta.
Stämmer 3 år :)

Kan inget om underskott så kan inte svara på din fråga. Jag har några lån ja :) men absolut inte massa om man jämför här på forumet

Hur ska man fixa underskottet menar du?
Kort förklarat så är underskott av kapital är den ränta du betalat in under året. T ex om man har många lån.
Har du ett högt underskott av kapital ses det som högt belånad. Jag har för mig en tumregel är att ha max 20%.

Så med andra ord, för få ner det är betala av dina lån.

Vad menas med en misskött kredit?
Och vad är skillnaden på det och betalningsanmärkning?

Kort förklarat så är underskott av kapital är den ränta du betalat in under året. T ex om man har många lån.
Har du ett högt underskott av kapital ses det som högt belånad. Jag har för mig en tumregel är att ha max 20%.

Det handlar inte bara om räntor. Du kan ju ha sålt värdepapper med förlust o s v.

Max 20% av vad? Belåning, inkomst?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp