Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad tror ni mitt betyg blir och chans till lån?

Ja tror att du kan få erbjudande när du har en anmärkning kvar.Det viktigaste är att utmätningsförsöket försvinner.Ditt betyg kommer att vara bättre då plus att du har bara 8k i historisk saldo och är belönad bara 100k.Så min åsikt är att du kan komma erbjudande mellan 100-200k med ränta på typ 10%.Jag fick själv lån från remember på 90k för en och halv månad sedan med följande förutsättningar…
3ff,inga lån,2 anmärkningar(en av dom utmätningsförsöket),historisk skuldsaldo cirka 470k(betydligt högre än dina 8k),skuld fri från KF sedan maj(cirka 8 månader som du).
Gör inga ansökningar nu och vänta som sagt att utmätningsförsöket försvinner.Då får du bättre ränta.Mitt ränta hos remember är 15% och din borde vara betydligt lägre!
Lycka till…
Tack för ditt svar. Om man utgår från din historik så kommer jag nog ha en rätt så bra chans i maj. Tack för att du dela med dig. Fler får gärna göra det, blir enklare att få en hum när man får riktiga livserfarenhet angående lån och bet anmärkningar.
Vilken långivare använde du?

Hej, vad tror ni att jag kommer ha för möjligheter till ett lån på 200.000?

Dagens förutsättningar:
3ff
Inkomst 2020: 330.000
Bet anmärkning: 8st, massa onödiga, parkering osv, dock en utmätning.
Lån: 100.000
Skuldsaldo senaste på kfm: 5 mån sedan
Kreditbetyg: 9

I maj försvinner en hel del, mina förutsättningar då:

3ff
Inkomst 2021: 350.000
Bet anmärkningar: 1 (7 försvinner varav en är utmätningsförsök)
Lån: 95.000
Skuldsaldo på kfm: 8 mån sedan
Kreditbetyg: ??

Vad tror ni om ni får göra en uppskattning att jag kan landa på i kreditbetyg? Och kan jag få nåt erbjudande på vettigt lån på 200.000 och under 10% ränta iallafall?

Är orolig att mitt historiska skuldsaldo på 4000kr hos kfm som bara är 8 mån gammalt kommer sätta käppar i hjulet?

I oktober försvinner sista anmärkningen, men där vet jag att betyget inte kan bli annat än väldigt bra.

Är det ingen idé i maj för mig? Jag vill få ner räntan, och visst maj till oktober är inte så farligt. Men alla månader med bättre ränta är bra.
Med dina förutsättningar tror jag det blir svårt,
och då tänker jag på scenariot du målar upp i maj månad. Tror du kan få något lån då men inte så mycket som 200 k och inte till 10% ränta. Se till att inte dra på dig fler förfrågningar och vänta.. jag vet, det är tråkigt.
Men 3 ff är ju inte mycket, så håll det på den nivån och vänta ut att du inte har någon form av anmärkningar innan du tar nästa steg :tummen:

Med dina förutsättningar tror jag det blir svårt,
och då tänker jag på scenariot du målar upp i maj månad. Tror du kan få något lån då men inte så mycket som 200 k och inte till 10% ränta. Se till att inte dra på dig fler förfrågningar och vänta.. jag vet, det är tråkigt.
Men 3 ff är ju inte mycket, så håll det på den nivån och vänta ut att du inte har någon form av anmärkningar innan du tar nästa steg :tummen:
Okej jag förstår. Men i oktober när jag kommer ha 0 betalningsanmärkningar, och ett gammalt skuldsaldo som kommer vara 12 månader gammalt. Så borde jag väl få chans till ett bra lån? Med förutsättningar att jag håller mig till få ff, förmodligen bara 2st vid oktober.

Okej jag förstår. Men i oktober när jag kommer ha 0 betalningsanmärkningar, och ett gammalt skuldsaldo som kommer vara 12 månader gammalt. Så borde jag väl få chans till ett bra lån? Med förutsättningar att jag håller mig till få ff, förmodligen bara 2st vid oktober.
Jag är osäker på ditt skuldsaldo, vad säger ni andra? Finns det kvar i 2 år? Det är ganska strikt med anmärkningar och inte minst skuldsaldo hos kronofogden. Jag tänker så här: Allting beror på hur mycket du betalar för lån/räntor idag. Ta ett exempel, 10% ränta är egentligen inte speciellt ”bra”, men betalar du 20% idag så är det ju fantastiskt i jämförelse! Ränta är ju vad det kostar att låna helt enkelt. ”Bra” ränta skulle ju vara något i stil med 2,95% , så lågt har jag inte själv, har väl ett lån som ligger på 5% ca och det är jag enormt nöjd med, det är ganska ”billigt”. Utgå helt enkelt ifrån vad allt kostar dig idag och kalkylera med vad som händer om du ändrar/betalar in det ”ena eller det andra”. Kom ihåg att det har stor betydelse att tex en förfrågan ”kallnar” eller inte. Har du nyligen en förfrågan så tar det ett tag innan den ”sjunker”.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp