Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad tror ni? Jag är orolig

Dags att söka samlingslån igen och skaffa hjälp med spelmissbruket....

Dagens läge:
Deklarerad inkomst 140tkr 2021
Lån som syns på uc 167tkr (varav en kredit på 15tkr)
Lån som inte syns på uc 81tkr
3ff, senaste 28e feb
Riskprognos 5.0 mindre bra

Jag bönar och ber att min riskprogonos går ner när min inkomst uppdateras nu i april till 263tkr. Det borde sänka riskprognosen lite eller har jag fel? Någon som vet när det brukar ske? (Början, mitten, slutet av april? Jag har redan fått slutbesked)

Planen är att söka på 250tkr via lendo och samla allt. Borde jag vara helt ärlig om de krediter som inte syns på uc?

Sist när jag sökte så fick jag enbart enbjudande från bank norwegian. 0.7 i riskprognos och lån på 112tkr. Jag är orolig att jag inte kommer kunna samla något alls denna gång....

Vad tror ni?

Jag tror att det är din låga inkomst som ställt till det vid tidigare ansökning. Lär bli bättre när inkomsten uppdaterats!

När man läser här att folk med bättre förutsättningar har fått avslag så måste säga tyvärr dina chanser är låga. Du har väldigt låg 2021 inkomst tillsammans med blanco och kredit.
Vad är det för kredit? Fairlo tex kan lösa dom. Då syns krediten inte på UC.
Uppdateringen nu mitten av april så ja, avvakta.
Ja, du ska vara ärlig ang utanför UC och att du vill samla dom i fall nån lånegivare ringer upp dig. De ser dina transaktioner .

När man läser här att folk med bättre förutsättningar har fått avslag så måste säga tyvärr dina chanser är låga. Du har väldigt låg 2021 inkomst tillsammans med blanco och kredit.
Vad är det för kredit? Fairlo tex kan lösa dom. Då syns krediten inte på UC.
Uppdateringen nu mitten av april så ja, avvakta.
Ja, du ska vara ärlig ang utanför UC och att du vill samla dom i fall nån lånegivare ringer upp dig. De ser dina transaktioner
Ferratum som syns, kommer inte kunna köra på fairlo. 2022 inkomsten kommer ju vara på 263tkr. Jag tänkte mest på om man skulle kunna vara oärlig när det kommer till mådnaskostnaderna på skitlånen utanför uc för att kalkylen ska gå ihop. Har inte betalat något till dessa skitaktörer ännu. Första betalning till de är nu i april

Verkar vara lite tuffare nu. Nu fick jag iof via Lendo men blev förvånad på hur många som inte gav något erbjudande, även räntorna på dem som erbjöd.
Hade tre lån på sammanlagt 360 000. Sökte 350 och att jag skulle lösa.
0,3 betyg och fem kredikort som ej var utnyttjade. Inga anmärkningar eller ff. Årsinkomst 430.000

Santander erbjöd 44.000 minns jag.
Sedan var det två-tre banker, minns inte namnen direkt.. Bing bank och två till. 350.000 på alla till ränta över 12%
Norweigan bjöd 350.000 till 6.85, sedan var det tyst. Tänkte ta dessa när i sista sekund SEB! kom med 350.000 till 6.14.

Sedan kom det inget mer

Verkar vara lite tuffare nu. Nu fick jag iof via Lendo men blev förvånad på hur många som inte gav något erbjudande, även räntorna på dem som erbjöd.
0,3 betyg och fem kredikort som ej var utnyttjade. Inga anmärkningar eller ff. Årsinkomst 430.000

Sedan var det två-tre banker, minns inte namnen direkt.. Bing bank och två till. 350.000 på alla till ränta över 12%
Norweigan bjöd 350.000 till 6.85, sedan var det tyst. Tänkte ta dessa när i sista sekund SEB! kom med 350.000 till 6.14.

Sedan kom det inget mer
Ja det låter som att det är svårare nu...
Så länge jag kan samla de där som är utanför uc på 81k så överlever jag tills nästa år iallafall

Senast ändrad:

Sedan kom det inget mer
Ganska mirakulöst med dina förutsättningar. Fick du lånet utbetalat ? SEB brukar tuffa när man har andra blancolån

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp