Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad tror ni behöver nytt lån på ca 80000 :-

Hej

Skulle behöva ett nytt lån på ca 80000 :- för att städa upp den sista skiten .

Har ett gemensamt lån på 350 000 :- med frun och ett eget Blanco på 150000 :-

Kreditkort på ca 30000 :- som ska lösas med dom 80 000 på det nya lånet

7 Förfrågningar och 2,8 i Score

Inkomst 380000 :- 2015

Hur gör jag bäst och hur tror ni möjligheterna ser ut ?

Vi äger även en bostad som är värd ca 2,8 miljoner som är belånad med 1,9 miljoner men jag vill inte använda den just nu .

Med 530 000 i blanco/kredit kan 80 000 till bli svårt om du inte vill baka in allt i huset, men antagligen inte omöjligt. Testa Lendo. Jag har inte läst någonstans var maxgränsen för blanco/inkomst ligger, men har sett större blancoskulder än så här på liknande lön.

Har du kollat om du kan höja blancolånet som är på 150?

Det på 150000 är ju ganska nytaget men det räckte inte riktigt . Har ingen koll på om det går öka .

Lånet på 350000 är vi ju 2 på .

Så själv har jag ju 355000 inkl krediterna
Lika illa det kanske .

Kan bn vara ett alternativ en stund ?

Det spelar ingen roll att ni är två på det stora lånet, det belastar er båda med 350000 som om ni vore ensamma om det. Det känns inte riktigt som en BN-situation, du har ju rätt bra kreditbetyg och det är en relativt låg summa du behöver. Men du kan absolut prova, dock känns summan mer "lendoig". Det är inte millimeterprecis vetenskap det här som du märker :)

Nä precis

Tänkte mer att bn kanske beviljar enklare och tar en större risk som bank . Jag amortera ca 2500 på 350 lånet i månaden
Kan jag ha bn en stund så kanske jag kan höja sen eller lägga in det i huset om ett tag .

Ja det ska inte vara enkelt .

Prova axo istället för fler chanser, bn ingår där
De ger ok till 90% lån av din inkomst men ert delade lån borde ju synas som delat
Men prova där, bara en uc

Det lånet på 150 fick jag via axo . Bn gav ett erbjudande men jag vet inte hur mycket för på axo får du inte välja som det verkar på lendo utan du får bara det axo anser som bäst .
På den senaste uc som jag fick kopia på till kivra så står det att 350 är delat saldo .

Prova villabanken. Har själv nyligen tagit lån där. Dom ger en ok ränta under 10 %. Du blir medlem i villaägarna automatiskt om dom beviljar lånet. Är bra att ha och göra med har jag tyckt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp