Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad tjänar jag på att göra

Hej!
jag har fått ett erbjudande från remember nu (enda erbjudandet jag fick. )
Sänkte lånet från 320.000 till 200.000 och fick då en ränta på 9,95 istället för 8,95.

nu till de jag funderar på.
innan jag signerar kan jag välja beloppet på 200.000 men ändra längden 10 eller upp till 15 år.
är det bättre och ta en längre längd för att extra amortera de månader jag kan eller är det bättre räntemässigt att ha en längre återbetalningstid men inte extra amortera??
Tack om nån vet :)

Med den här lånekalkylen kan du knappa in de olika förutsättningarna och se hur mycket det kostar dig i ränta. Du kan även ta ut hur skulden förändras och räntedelen månad för månad in i excel tex:

Med den här lånekalkylen kan du knappa in de olika förutsättningarna och se hur mycket det kostar dig i ränta. Du kan även ta ut hur skulden förändras och räntedelen månad för månad in i excel tex:

Hej. Tack men jag kan se på deras sida hur mycket de skulle kosta om ja förlänger/förkortar lånet.
men om ja väljer att ha en längre avbetalningstid men amorterar in bör väl den ”slutgiltiga” räntan inte stämma med den som står?
Eller betalar jag alltid in den räntan som står oavsett om ja amorterar?

Tror det finns två hanteringar av extra amortering:
1) månadskostnaden sänks (vanligast imo)
2) återbetalningstiden förkortas

Väljer du längre återbetalningstid så tror jag du betalar onödigt mycket i ränta initialt. Om annuitetslån

Hej!
jag har fått ett erbjudande från remember nu (enda erbjudandet jag fick. )
Sänkte lånet från 320.000 till 200.000 och fick då en ränta på 9,95 istället för 8,95.

nu till de jag funderar på.
innan jag signerar kan jag välja beloppet på 200.000 men ändra längden 10 eller upp till 15 år.
är det bättre och ta en längre längd för att extra amortera de månader jag kan eller är det bättre räntemässigt att ha en längre återbetalningstid men inte extra amortera??
Tack om nån vet :)
Vilka förutsättningar hade du när du sökte?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp