Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad syns hos dom olika kreditupplysningsföretagen?

Hej,

ja, som rubriken lyder: Vad syns på de olika kreditupplysningarna?

Kan de lånegivare som använder sig av Creditsafe se dom skulder som syns på min UC?

Kan de som använder sig av Bisnode se mina UC-skulder?

Min fråga är alltså om lånegivarna som använder sig av Creditsafe och Bisnode ser mina privatlån som syns på kreditupplysningen från UC?

Mvh

Hej,

ja, som rubriken lyder: Vad syns på de olika kreditupplysningarna?

Kan de lånegivare som använder sig av Creditsafe se dom skulder som syns på min UC?

Kan de som använder sig av Bisnode se mina UC-skulder?

Min fråga är alltså om lånegivarna som använder sig av Creditsafe och Bisnode ser mina privatlån som syns på kreditupplysningen från UC?

Mvh

Nej dom ser inte vad som UC har registrerat om dom inte tar en förfrågan från UC. Det som syns hos alla är dina skattetaxerade inkomster och avdrag samt betalningsanmärkningar. Är även så att alla som tar en UC ser tex inte om du har en anmärkning för misskött kredit som UC har registrerat. Är bara dom bankerna som rapporterar den typ av anmärkning till UC som kan se om det finns en sådan också. Banken / kreditgivaren abonnerar på UC och betalar beroende av hur mkt dom vill kunna se och betalar man inte för samt rapporterar missköt kredit ser man den inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp