Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad ska vi göra? 2.8 miljoner i skulder

dem ser ju alltid till helheten, Skatteskulden är oroväckande, den lär väl komma från försäljning av bostad eller aktier/crypto? Tror inte ni får skuldsanering isåfall sålänge den finns.
Skatteskulden är en samlad skuld sen 20 års vinst från försäljning av hus och lägenheter. Nu sist sålde vi vårt hus och flyttade till hyreslägenhet så då gick det inte att skjuta upp längre. Varför skulle den bli ett problem?

Man söker skuldsanering individuellt, eftersom du har sjukpension, så kan du i princip söka direkt, blir förmodligen inte godkänt första gången, men skadar inte att testa.

när det gäller din man så är det knappt lönt för honom att söka innan han har ett nytt arbete. Kronofogden vill kunna beräkna ett betalningsutrymme och har han tidigare haft ett välbetalt arbete så bör han kunna få ett liknande igen.

Finns också en risk att dem ser det som att ni spekulerat bort era pengar, isåfall är det väldigt svårt att få skuldsanering.

att skulderna är nya talar också mot en sanering, ni får nog ställa in er på löneutmätning i en tid innan det blir aktuellt. Kronofogden vill se en tydlig brytpunkt angående skuldsättningen.
Det kan bli svårt att beräkna betalningsutrymme för den med sjukpension också då makens inkomst är osäker

Det är väl stora lån som tagits i närtid? Det om något talar emot skuldsanering.

Tror som andra att er närmaste lösning är att mannen skaffar ett jobb. Tror inte heller att ni kommer få skuldsanering

Jag är lite nyfiken på hur scamen gick till. Jag ser emellanåt resultatet av scamen, men har aldrig riktigt förstått hur det går till att bli fast i en sån där karusell

vill också få namn på bitcoin scammen.

inte för att det förvånar mig att det förekommer scam i den sfären, snarare tvärtom. men för att andra som söker på det lockbetet ska få en varning om de googlar t-ex

när det kommer till hjälp att få, så bör ni nog inte ha skygglappar på. det lär finnas en del folk i detta avlånga land som har medkänsla och resurser att hjälpa er i bedrövelsen.

i Jesus Namn!

Senast ändrad:
Om ert företag var ett AB så tar ju företaget smällen om det inte går att bevisa att ni haft olagliga intentioner. Är det eget företag i eget namn så är det nog inte så mycket man kan göra dock.

Lite nyfiken hur det gick här ska jag erkänna.

Har inte varit med om att Jesus klivit fram och betalat för någon ännu..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp