Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad ska man säga...

Läst och läst här och känner att jag också behöver dela med mig av min "story".

Jag sitter själv i dag med en skuld på ca 780.000 SEK där jag betalar ca 18600 totalt i månaden för detta. Med hyra betald har jag ca 2000kr kvar att försörja mig själv, min dotter och min sambo på (sambon är arbetslös). Jag har tvärtemot andra inte dragit på mig skulderna för att jag levt över mina tillgångar utan för att jag byggt på en uppfinning under herrans många år. Dum och naiv har man minst sagt varit. Senaste tiden har bara handlat om att hålla huvudet ovanför vattenytan..

Jag tog dock mitt förnuft till fånga och pratade med en god vän och har i dagarna varit till banken i syfte att ta ett lån som löser mina skulder/krediter med en aggressiv avbetalningsplan (så pass som ekonomin tillåter). Ställt krav på min sambo att nu ta tag i sig och söka ett jobb, vad som helst som ger något i alla fall. Just nu är jag i bankens händer, säger de nej då är jag körd, säger de JA så har situationen räddats. En sak är dock säker, inte en spänn mer på min uppfinning kommer spenderas. Nästa steg blir investerare istället som får gå in med pengarna. Att tilläggas skall göra att jag inte äger några tillgångar som hus eller bostadsrätt eller fordon etc. Så minst sagt sitter man i skiten.

För allas skull som läser detta.. Ge fan i lån och krediter! Man blir bara skinnad i slutändan och de livnär sig på oss som är dumma/naiva ibland. Jag kommer att uppdatera denna tråd när jag fått svar från min bank.. Just nu har man en klump i halsen och 10kg sten på axlarna att bära och det samtidigt som annan skit hänt i ens liv. Men det är en annan historia. Just nu hoppas jag bara på något ljus i mörkret och att få vända på allt och kunna blicka framåt och bygga en stabil ekonomi och framtid för mig och familjen.

Jag kommer i framtiden bli en frekvänt användare här i alla fall, för att kunna hjälpa andra med råd om vad man INTE skall göra. Man har ju trots allt lärt sig något på hela denna vägen ner i träsket.

Som sagt.. på återseende! Så fort när någon form av svar dykt in :) Och ja, även om situationen är kass som fan så måste man kunna le. Tänk positivt säger jag! Speciellt då som det är som värst.

/nicke

Jag tror faktiskt det är ganska få som haft kul för pengarna dom lånat. Oftast handlar det om att man börjat ta lån pga en krissituation. Det lånet har man löst genom att ta ytterligare lån, osv. Det tar inte slut förrän man nekas överallt.

Seriösa banker har jag ingenting emot. Men det finns vissa äckelbolag som utnyttjat det slappa systemet något oerhört. Det är först nu, på senare tid, som man börjar se en förbättring.

Jag hoppas du får ett positivt besked från din bank!

Jag tror faktiskt det är ganska få som haft kul för pengarna dom lånat. Oftast handlar det om att man börjat ta lån pga en krissituation. Det lånet har man löst genom att ta ytterligare lån, osv. Det tar inte slut förrän man nekas överallt.

Seriösa banker har jag ingenting emot. Men det finns vissa äckelbolag som utnyttjat det slappa systemet något oerhört. Det är först nu, på senare tid, som man börjar se en förbättring.

Jag hoppas du får ett positivt besked från din bank!

Ja, förstår klart att de flesta drar på sig skulderna i form av olika missbruk eller andra olyckliga situationer. Och håller med dig, alla dessa äckelbolag som tar ut ockerräntor och lever på andras dåliga situationer borde utrotas. Den dagen jag står skuldfri ska jag göra mitt för samhället och se till att dessa bolag försvinner ett efter ett. Och ja, just nu överlever jag vardagen i hopp om att banken ger mig en "break" och ändå ser att betalningsförmågan och viljan finns där. Jag tog mig själv tiden att i en Excelfil redovisa alla skulder och kostnader etc samt lånenummer. Och ge förslag på åtgärder i form av olika alternativ till lösningar med beräkningar gentemot min inkomst och hyra. Lösa alla lån/krediter, vissa delar av dem etc. Han jag träffade var trevlig och förstod situationen och ibland så finns det faktiskt goda människor där ute.

Får jag ett JA, då ska det firas! Firas med ett glas vatten och sedan nya tag och se till att råda bot på allt. Men förstår er alla därute som har klumpen i halsen och stenarna på axlarna och allt bara känns åt skogen.. Är själv där så jag vet precis hur det är. Det bästa jag lärt mig hittills är att våga prata med någon och förklara problemet. Om det så är familj eller vänner, men bara att öppna sig och prata om det hela gör en hel del, även om det inte gör allt så är det ett första steg i rätt riktning. Ibland måste man erkänna för sig själv att man behöver hjälp och att det aldrig är för sent för att fråga om hjälp. Jag har svalt min stolthet och insett allvaret i min situation. Och där står jag just nu i avvaktan på svar från banken.

En sak är dock säker, aldrig tillbaka i träsket igen!

Ja, förstår klart att de flesta drar på sig skulderna i form av olika missbruk eller andra olyckliga situationer. Och håller med dig, alla dessa äckelbolag som tar ut ockerräntor och lever på andras dåliga situationer borde utrotas. Den dagen jag står skuldfri ska jag göra mitt för samhället och se till att dessa bolag försvinner ett efter ett. Och ja, just nu överlever jag vardagen i hopp om att banken ger mig en "break" och ändå ser att betalningsförmågan och viljan finns där. Jag tog mig själv tiden att i en Excelfil redovisa alla skulder och kostnader etc samt lånenummer. Och ge förslag på åtgärder i form av olika alternativ till lösningar med beräkningar gentemot min inkomst och hyra. Lösa alla lån/krediter, vissa delar av dem etc. Han jag träffade var trevlig och förstod situationen och ibland så finns det faktiskt goda människor där ute.

Får jag ett JA, då ska det firas! Firas med ett glas vatten och sedan nya tag och se till att råda bot på allt. Men förstår er alla därute som har klumpen i halsen och stenarna på axlarna och allt bara känns åt skogen.. Är själv där så jag vet precis hur det är. Det bästa jag lärt mig hittills är att våga prata med någon och förklara problemet. Om det så är familj eller vänner, men bara att öppna sig och prata om det hela gör en hel del, även om det inte gör allt så är det ett första steg i rätt riktning. Ibland måste man erkänna för sig själv att man behöver hjälp och att det aldrig är för sent för att fråga om hjälp. Jag har svalt min stolthet och insett allvaret i min situation. Och där står jag just nu i avvaktan på svar från banken.

En sak är dock säker, aldrig tillbaka i träsket igen!

Jag känner igen mig i det du skriver. Någon tro på högre makter saknar jag, men man kan bara hoppas att det existerar ett helvete för äcklen som livnär sig på andra människors misär.

Jag har också lovat mig själv att aldrig mer hamna i den här situationen.

Hur mycket har du ansökt om? Du säger att du har lån på 780 000. Utan säkerhet blir väl den summan omöjlig att beviljas.

Jag känner igen mig i det du skriver. Någon tro på högre makter saknar jag, men man kan bara hoppas att det existerar ett helvete för äcklen som livnär sig på andra människors misär.

Jag har också lovat mig själv att aldrig mer hamna i den här situationen.

Hur mycket har du ansökt om? Du säger att du har lån på 780 000. Utan säkerhet blir väl den summan omöjlig att beviljas.

Strax under 600.000 har jag sökt för, utan säkerhet. De sa inte nej utan sa att de skulle titta på det och räkna och återkomma. Det är för att lösa det värsta. Det övriga kan jag hantera tillsammans med ett nytt lån som löser det värsta som sagt. Han sa inte nej omedelbart. Han bad om att få återkomma och han lyssnade på mig och det jag sa åtminstone. Han förstod situationen och att det inte var bra. Så jag kan bara hålla tummarna och be till de högre makterna (de som styr i banken) om att det går vägen. Gör det inte det så får jag lösa det på annat vis, hur.. det är en annan fråga. Men just nu lever jag på det lilla hoppet som finns där.

Jag hoppas verkligen det går bra för dig!

Vad ligger din inkomst på?

Strax under 50.000 i månaden.

Då förstår jag varför du inte fick ett omedelbart "nej" från bankmannen.

Jag tjänar 37 000 före skatt, men med ca 10 anmärkningar är det stopp överallt. Jag får helt enkelt vänta på samlingslånet något år till.

Lycka till!

Då förstår jag varför du inte fick ett omedelbart "nej" från bankmannen.

Jag tjänar 37 000 före skatt, men med ca 10 anmärkningar är det stopp överallt. Jag får helt enkelt vänta på samlingslånet något år till.

Lycka till!
Jag förstår, jag har inga anmärkningar.. än.. men nästa månad blir tuff om jag inte får igenom ett samlingslån. Får jag igenom det kommer det göra allt för mig. Då kan man sluta gå och vara bekymrad och stressad varje dag. Och börja se ljuset i mörkret och fokusera på framtiden. Hoppas och hoppas som sagt. Men vi får se.

Hoppas du också kan få ordning på din situation sen. Den dagen jag är skuldfri, då ska jag se till att hjälpa människor i samma situation på ett bra sätt. Hur, vet jag ej än men något ska jag hitta på.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp