Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vad ska man göra??

Jag beklagar din situation och lider med dig, vi är många här som har ett spelmissbruk.

För framtiden; se till att alltid betala hyra först innan andra skulder. Det har första prioritet av alla räkningar.

Har du försökt även med långivare utanför UC? Vilka lån har du i dagsläget och vad är ditt UC-betyg? Skulle du kunna förhandla med inkasso att betala upp de 25000 på två månader istället tex, och prioritera att endast betala hyran de och kommande månader så ni inte blir av med boendet (och låta resterande skulder gå till kronofogden)?

Kom ihåg att det kommer att lösa sig på något sätt. Vad säger socialen i och med att de inte kan hjälpa er? Om ni blir hemlösa så måste de väl kunna hjälpa er även om de inte går in och betalar er hyra nu?

Jag är även den personen som alltid har ett bra humör, och håller mig positivt, kan vara på grund av att barnen inte ska få se att man egentligen mår dåligt. Men under tiden jag var arbetslös och insåg att mitt spelande var ett problem så fick jag som en käftsmäll, har aldrig känt efter hur jag egentligen mår fram till då. Ångestattacker och självmordstankar är vardag just nu för mig. Samtidigt som man jobbar 100% och sen har barnen på det också som kräver sitt. Är så slutkörd men jag försöker tuta på. Är så rädd att gå in i väggen totalt eller att mina självmordstankar får mig att begå självmord. Vill bara lösa detta. Är så lättad att jag inte spelar längre men istället är det så mycket annat som sänker mig djupare och djupare mot botten

Det låter verkligen som du behöver hjälp akut med ditt psykiska mående. Har du kontakt med någon psykolog?

Vad bra att du får hjälp med ditt mående!

För din ekonomiska situation -ta inte illa upp, men om du har varit spelfri i 7 månader och har haft jobb med bra lön i några månader, hur har det kunnat bli så akut med hyran? Du skriver att du spelade när du gick på a-kassa, men vad har hänt med pengarna sedan du fick jobb för några månader sedan?

Det är inte så att jag misstror dig men du verkar inte ge all information som behövs för att kunna ge dig råd för hur du ska lösa din situation. Kan du skriva ner vilka lån du har, vilka belopp du betalar, vilken uc du har och var du sökt lån och blivit nekad så kanske någon kan komma med konstruktiva idéer.

Hoppas du får hjälp med ditt mående. Har du kollat med din arbetsgivare om det kanske finns möjlighet till förskott på lönen? Utbetalda semesterdagar?
Sälja av saker? om du har några tusenlappar samlade då kanske inkasso går med på att dra tillbaka fr Kronofogden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp