Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad ska jag ta mig till 2,5 miljoner i skulder

En annan fråga. Vårt ursprungliga lån på huset var 700tusen. Nu har vi 450tusen kvar. Kan man fråga om att låna upp det man amorterat? Tas upplysning då? Vad händer då när banken inser hur ekonomin ser ut?
Tänk på att ni är kunden. Banken äger inte er. Bolån går att flytta.
Om ni vill låna för att baka in blanko är det bra om ni ringer några mäklare för gratis värdering. Om det finns utrymme inom 85% av bostadens värde skulle man kunna låna upp dit.
Viktigt är dock att bankerna kalkyl går ihop.
Jag vet att det kan kännas skämmigt att visa mot andra/banken att man har skulder men det är MÅNGA som har. Och mer än ni.
Lägg rädslan för banken åt sidan. De tjänar ju på er. Och ta steget innan det är för sent.
Lycka till!

Vi försökte byta bank för nått år sen till Länsförsäkringar men dom ville inte ha oss pga för hög belåning... Därav rädslan. Det var enormt pinsamt och skämmigt att sitta där med mössan i handen och bli nekad efter det har vi inte vågat oss in på ett bankkontor

Förstår, men LF är väldigt restriktiv. Max 350t i blanko.

Börja med steg ett: mäklaren

Det är ju sjukt att vi skulle skämmas. Bankerna som tjänar storkovan på alla oss!

Våra löner ligger runt 25-27 var så vi har ca 50tusen/mån. Jag har ett extraknäck som ger ca 5-6tusen vissa månader.
Vi kan aldrig bo billigare än vi gör idag då vi betalar ca 5tusen i månaden ink drift. Husen i området vi bor ligger bara runt 800-900tusen och lånet är på 450.
Mitt jobb tillåter inte att man har prick hos kronofogden därför kan jag inte hamna där.

Tack för era tips och pepp <3 Jag ska sätta mig och göra en ordentlig översyn bara jag orkar någon dag. Det tar på psyket att gå och fundera och grubbla på hur man ska få ihop allt.
Tänkte på ditt jobb. Om du har tillsvidareanställning så får dom inte sparka dig hur som helst.
Jag jobbar med löner och en del ekonomi. Jag har löneutmätning.
Det är inte ovanligt att människor har skulder hos kronofogden nuförtiden.
Jag hoppas allt löser sig för dig.

Finns inget att tveka på.
Börja med att värdera huset.
Lägg upp alla skulder, utgifter och inkomster i en Excel. De uppgifterna kommer sannolikt banken efterfråga och ni kommer själva ha bättre koll.
Ta kontakt med er bank för att höja bolånet.
Det värsta som kan hända är att dom säger nej, det har inte kostat mer än lite rodnat i ansiktet vilket i sammanhanget är en ganska liten insats.
Om det går vägen, då kanske ni får loss ~300 000 - 400 000 där att betala av de sämsta blancolånen.
Nästa steg är ju att jämka så får ni behålla mer varje månad.

Jag tror nog inte det är så mörkt som ni kanske känner.

Har värderat huset nu. 1,5 miljoner värderades det till!!! Vi har idag lån på 460tusen på huset så visst borde vi kunna låna upp lite på huset och betala dom sämsta blancolånen med? Hur mycket får man låna på ett hus? Tror ni någon bank vill ha oss med tanke på våra höga blancolån och våra många förfrågningar? Jag har ett betyg på uc på 10,4 min man har 0,9

Har värderat huset nu. 1,5 miljoner värderades det till!!! Vi har idag lån på 460tusen på huset så visst borde vi kunna låna upp lite på huset och betala dom sämsta blancolånen med? Hur mycket får man låna på ett hus? Tror ni någon bank vill ha oss med tanke på våra höga blancolån och våra många förfrågningar? Jag har ett betyg på uc på 10,4 min man har 0,9

kolla min tråd, boka möte med eran bank och lägg alla kort på bordet bara, det löser sig!
https://www.lånforum.se/threads/min-mardröm.16369/

85%, max 1275000 för er

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp