Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad säga till eventuell ny arbetsgivare? Alla tips välkomnas!

Det trista med en skusan är att du blir bortsållad för vissa jobb. Det är så jävla trist - men det är bara att acceptera. Så under din skusan kommer det inte vara någon större idé för dig att söka vissa jobb.
Jag har själv suttit i den situation att jag sökt ett drömjobb men blev stoppad pga min skusan - och det spelade absolut ingen roll för dem om orsaken.
Första gången det skedde blev jag totalt jävla knäckt. Andra gången ... ja, jag blev jävligt ledsen - men insåg då att jag får bara släppa detta med vissa jobb. När jag är klar med min skusan får jag "titta åt det hållet" igen. Fram tills dess - nej.

Det verkar vara som att det är allt fler jobb som numera kräver en fläckfri ekonomi.

Instämmer, det blir mer och mer bakgrundskontroller i samhället. Naturligt när möjligheterna finns, men knepigt för de som hamnat ”utanför” att komma in igen.

Finns ett förslag ute nu om ökade kontroller inom kommunerna. Vissa självklara och bra förslag, men vart ska gränserna dras?

Instämmer, det blir mer och mer bakgrundskontroller i samhället. Naturligt när möjligheterna finns, men knepigt för de som hamnat ”utanför” att komma in igen.

Finns ett förslag ute nu om ökade kontroller inom kommunerna. Vissa självklara och bra förslag, men vart ska gränserna dras?

För min del kändes det som att jag plötsligt betraktades som "kriminell" av min blivande arbetsgivare. Trots många intervjuer, jättebra referenser etc. Om 4.5 år när skuldsaneringen är klar kommer jag ju inte bli en annan människa...

För min del kändes det som att jag plötsligt betraktades som "kriminell" av min blivande arbetsgivare. Trots många intervjuer, jättebra referenser etc. Om 4.5 år när skuldsaneringen är klar kommer jag ju inte bli en annan människa...

Förstår känslan, då vi alla som ”hamnat utanför” får försämrade möjligheter till jobb. Hindren ökar och man ser oss med skulder som risker, vilket i vissa fall är befogat, i andra fall obefogat.

Gissar att rekryterarna i denna miljö blir rädda och hellre tar det säkra före det osäkra. Finns röda flaggor används de, även när det är obefogat.

Att kraven hårdnat är ju till stor del för att säkerhetsläget är ett helt annat än vad det var för några år sedan.

Står det mellan två kandidater, allt annat lika, väljer man givetvis den med bäst "UC".
(Detta har jag postat tidigare, och det är aldrig "allt annat lika" mellan två individer)

Jag tänker att om du (vem det än är egentligen) lägger korten på bordet och representerar den vi är med både positivt och negativt och vi blir accepterade vet vi att det är ett bra ställe medan om vi inte blir accepterade, är det då ett ställe vi vill vara på? Därför borde väl ingen hålla på att dribbla med massa, för det som det leder till är att vi blir accepterade för någon vi inte är eller vill vara.

På ett sådant ställe lär vi inte trivas ändå. Så till vilken nytta vill någon ha ett jobb på de premisserna?

Och vilken risk kan det föra med sig? Vi är på ett ställe vi trivs, för att vi hade blivit accepterade för den vi är men nu är vi en lögnare istället och den kanske inte är så accepterad på det stället där vi nu trivs.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp