Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad säga till eventuell ny arbetsgivare? Alla tips välkomnas!

Jag har nyligen blivit beviljad skuldsanering. Hamnade i en riktig svacka i livet och tog på mig skulder som till slut inte gick att hantera.
Jag har ett jobb som jag inte trivs på och söker nytt. Jag kom riktigt långt i en process och fick faktiskt ett nytt jobb men inför att vi skulle skriva avtalet ville de ta en kreditupplysning och där tog det stopp....
Inför nästa eventuella jobb vill jag hellre säga direkt att jag har skuldsanering. Men jag har inte lust att berätta om min svacka i livet utan tycker att det hade känts bättre att förklara skulderna och de 14 kreditupplysningarna med att man tex gått i borgen för någon som sen misskött sig eller liknande. Ge mig alla era bästa tips på vad man kan säga så det inte låter som att man är en opålitlig, riskbenägen, fd spelmissbrukare....

Jag förstår att det känns jobbigt osv, man skäms och kan ibland känna sig mindre värd än andra pga den situation man satt sig i. Men jag tänker ändå att ärlighet varar längst. Tror att arbetsgivare också skulle uppskatta din ärlighet, för sanningen kommer fram förr eller senare.
Bästa är att säga som de är och berätta hur du kommit ur spelandet osv.

Lycka till!

Jag förstår att det känns jobbigt osv, man skäms och kan ibland känna sig mindre värd än andra pga den situation man satt sig i. Men jag tänker ändå att ärlighet varar längst. Tror att arbetsgivare också skulle uppskatta din ärlighet, för sanningen kommer fram förr eller senare.
Bästa är att säga som de är och berätta hur du kommit ur spelandet osv.

Lycka till!
Tack! Jag förstår vad du menar och håller egentligen med. Men de jobb jag söker, Key account manager etc. Där tar de tyvärr inte hänsyn till att man är ärlig och ger någon cred för det. Jag betraktas som en risk och mina chanser blir då lika med 0.

Tack! Jag förstår vad du menar och håller egentligen med. Men de jobb jag söker, Key account manager etc. Där tar de tyvärr inte hänsyn till att man är ärlig och ger någon cred för det. Jag betraktas som en risk och mina chanser blir då lika med 0.
Jag förstår precis och de är väl därför de tar upplysning med, för de vill ha någon med så låg risk som möjligt såklart. Men samtidigt skulle jag själv känna skam över att ha ”ljugit” mig till en tjänst, om du förstår hur jag tänker.

Jag förstår precis och de är väl därför de tar upplysning med, för de vill ha någon med så låg risk som möjligt såklart. Men samtidigt skulle jag själv känna skam över att ha ”ljugit” mig till en tjänst, om du förstår hur jag tänker.
Jag hör vad du säger. Ja, nä jag känner ingen skam över att inte berätta för en arbetsgivare varför jag har fått skuldsanering.

Du startade en tråd om samma ämne precis? Du kommer sannolikt inte få andra svar här

Vår gruppchef över Key Account manager teamet hade just spelmissbruk och skuldsanering när han fick jobbet hos oss. Så jo, det finns arbetsgivare som tar hänsyn.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp