Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

vad räknas som "ny skuld"

Det var vanliga kf kundtjänsten. Efter snacket med henne så stuvade jag om i skuldhögen och kontaktade Gothia och kom överens en summa för att de skulle dra tillbaka från kf. Andra som vill ha pengar får mindre pengar, nått kommer gå till inkasso säkert. Men får fixa det nästa månad.

Häng inte upp dig på detta för mycket överhuvudtaget, den vanliga kundtjänsten verkar vara helt ovetande och arga utan orsak ibland.

Var samma sak för mig några gånger innan jag sa åt dom att skicka ansökningspapper till mig. 2 st klargjorde för mig att det inte fanns en chans till en sanering och att ordagrant citera "du ska betala tillbaka varenda krona" trots att jag bara undrade om det fanns en möjlighet.

Så ta det lugnt kolla igenom skulderna räkna lite själv eller ta hjälp och skicka in en ansökan om du tycker att det kommer ta för lång tid.

Det verkar mycket märkligt! Vi har en del krediter som togs så sent som några månader innan vi ansökte om skuldsanering, likaså några äldre. Jag skrev i min ansökan att vi försökt betala av äldre skulder med nya, och den här lånehistoriken går hyfsat lätt att få fram genom uc.
Nu har vi bara fått inledande, KF har skickat förslag till betalplan till alla vi är skyldiga pengar, men tänker att de borde ha stoppat tidigare om dessa nya skulder satte stopp för oss.
Prata med någon mer insatt på skuldsaneringen! Mitt intryck är att de är väldigt insatta och hjälpsamma.

...men herre jösses, då innebär ju det att de flesta anses ha nya skulder... @Lasseman kan ovanstående inlägg verkligen stämma... att en skuld som inkommer som inkasso och sedan vidare till KF, skulle vara att betraktas som en "ny skuld" ?
@skyatnight antingen har Du kommit till en handläggare som har vaknat på fel sida av sängen idag eller så måste Du ha missuppfattat henne... Jag tror dock på det förstnämnda :)

Det lät inte riktigt rätt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp