Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad räknas som låg ränta idag på blanco

Med sådan absolut tvärsäkerhet så antar jag du har lite fakta bakom det hela, dela gärna med dig.
Ja, att referera till relevant fakta, typ lagtext eller prejudikat, verkar vara svårt.
Med tanke på hur ofta CSN nämns på detta forum är det akademiska skrivandet under all kritik.

Med sådan absolut tvärsäkerhet så antar jag du har lite fakta bakom det hela, dela gärna med dig.
Vad menar du? Behöver väl inget annat än logik? Om bolåneräntorna ligger på 5% är det väl ologiskt att lån utan säkerhet ska ha samma räntor? Privatlån brukar ha räntor som är några procentenheter över bolåneräntorna, rent historiskt, där 3-4% t.ex. var vanligt för några år sedan när bolåneräntorna låg på ~1%. Nu när de ligger på 5% är det orimligt att förvänta sig något lägre än 6-7%, för att inte nämna de ökade riskerna överlag. En utbildad gissning från min sida, och det är bara en gissning men inte något jag bara slänger ut, lägger dem på 6-7%. Du kan säkert få lägre ränta om du har jättebra ekonomi, men jag hade inte förväntat mig bolåneräntor direkt.

Vad menar du? Behöver väl inget annat än logik? Om bolåneräntorna ligger på 5% är det väl ologiskt att lån utan säkerhet ska ha samma räntor? Privatlån brukar ha räntor som är några procentenheter över bolåneräntorna, rent historiskt, där 3-4% t.ex. var vanligt för några år sedan när bolåneräntorna låg på ~1%. Nu när de ligger på 5% är det orimligt att förvänta sig något lägre än 6-7%, för att inte nämna de ökade riskerna överlag. En utbildad gissning från min sida, och det är bara en gissning men inte något jag bara slänger ut, lägger dem på 6-7%. Du kan säkert få lägre ränta om du har jättebra ekonomi, men jag hade inte förväntat mig bolåneräntor direkt.
Jag menade det jag skrev, att du hade fakta bakom det.

Jaha ok, nej, jag har ingen fakta bakom det. :axelryck:

Jag kan dock styrka det, upplåningskostnaderna är vad det korrelerar till. Men när riksbanken höjer räntor tar det tid innan det löper igenom hela ekonomin.

Sevenday annonserar nu en 1,75% höjning i juli.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp