Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad räknas som låg ränta idag på blanco

Nej det går att få de räntorna. Inte så många skribenter på denna sida kommer ifråga för det dock.
Givetvis, exempelvis 2 sökande med uc risk på 0,1% där båda har bra inkomster och allmänt låg belåning, kanske äger en fastighet osv och har inte sökt en enda kredit på 12 månader.. dvs verkar inte vara "kredithungriga"

man kanske tjänar mindre ränta men man slipper allt stök med "kan jag få en betalfri månad!? osv.

Från 4.99% men är det verkligen någon som får den räntan i dessa tider?
Absolut inte. Orimligt. Bolåneräntorna ligger på de nivåerna och då använder man huset som säkerhet. Det är ingen som kommer få ett osäkrat privatlån med den räntan. Det är bara lockbete. Skulle tippa på att de lägsta räntorna på privatlån är mellan 6-7%. Det är några procentenheter över bolåneräntorna och då måste man ha en väldigt god ekonomi. Tror nog inte många kommer få de räntorna. Bra ränta ligger väl mellan 7-9% idag om jag skulle behöva gissa.

Jag skulle gissa på att medel just nu hamnar runt 9%. Så, allt under där får man se som "bra".

Givetvis, exempelvis 2 sökande med uc risk på 0,1% där båda har bra inkomster och allmänt låg belåning, kanske äger en fastighet osv och har inte sökt en enda kredit på 12 månader.. dvs verkar inte vara "kredithungriga"

man kanske tjänar mindre ränta men man slipper allt stök med "kan jag få en betalfri månad!? osv.
Går nog med en sökande också med bra omständigheter. Ganska riskfri utlåning

Har 5,35 på sevenday har visserligen haft lånet nåt år men do
m har inte alls vart lika snabba på att höja som alla andra...räntan var 4, 25 från början. Resurs har jag 8,28 det ör bara 2 månader sedan.

Jag fick 6,2 % ränta (6,41 effektiv) sökte hos Lendo 23:e april och tog lånet 1:a maj.

Absolut inte. Orimligt. Bolåneräntorna ligger på de nivåerna och då använder man huset som säkerhet. Det är ingen som kommer få ett osäkrat privatlån med den räntan. Det är bara lockbete. Skulle tippa på att de lägsta räntorna på privatlån är mellan 6-7%. Det är några procentenheter över bolåneräntorna och då måste man ha en väldigt god ekonomi. Tror nog inte många kommer få de räntorna. Bra ränta ligger väl mellan 7-9% idag om jag skulle behöva gissa.
Med sådan absolut tvärsäkerhet så antar jag du har lite fakta bakom det hela, dela gärna med dig.

Har 5,35 på sevenday har visserligen haft lånet nåt år men do
m har inte alls vart lika snabba på att höja som alla andra...räntan var 4, 25 från början. Resurs har jag 8,28 det ör bara 2 månader sedan.
Fick du inte meddelandet från dom där dom meddelar att dom höjer med 1,75% nu i juli?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp