Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad konstigt det känns

Känns så konstigt just nu. Varje månad har man jagat nya lån för att täcka gamla vilket lett till där man är just nu. Men nu är det två löner sen jag ansökte om ett SMS lån och jag känner mig stolt men samtidigt rädd. Kommer inte kunna betala allt jag måste denna månad men har ändå beslutat att inte söka några nya lån. Nu får det vara nog. Har släppt alla SMS lån helt nu utom vivus som jag äntligen fick till en bra avbetalningsplan med och kommer förrätta så länge det går. Onea kommer jag släppa denna månad, kan inte betala mer till dom efter alla månader med skyhöga förlängnings avgifter och dålig avbetalnings plan. Hade önskat ett samlings lån men ändå inte, hade säkert bara lett tillbaka dit jag är idag. Har kontaktat mina mer seriösa långivare med de större beloppen och blivit förvånad över hur villiga dom varit att hitta en lösning, ångrar bara att jag inte gjort detta tidigare för att minska månadskostnaden , då hade jag kanske inte behövt ta några av alla dessa lån.
Jag hoppas verkligen att det ska bli en början på något nytt. Mår verkligen inget vidare just nu men tänker att om jag tar mig igenom det här med all skam och ångest det innebär för mig själv så kan det ju bara bli bättre, det måste det bli. Vill inte vara livrädd för posten, vill inte ha ångest över lönen, vill få koll på inkomster och utgifter igen, vill veta vad som händer och inte behöva ständigt tänka på pengar, lån ,mail, ovälkomna telefonsamtal. Ja ni förstår säkert mina tankar och känslor.
Jag är så glad att jag hittade hit till detta forum, tänk om jag gjort det tidigare med alla goda råd och erfarenheter man kan lära sig Av. Dom svartaste stunderna brukar jag titta in för att hitta styrka och redan efter några minuter mår man genast lite bättre och orkar kämpa en stund till. Tack för den goda ton och medmänsklighet som finns här, tack för att ni får mig att orka??

Ja jag känner igen dej i de du skriver...de va så de börja för mig oxå. Oskyldiga sms lån under en sjukskrivning i hopp om att man skulle betala allt när man börja jobba men så fel ja hade..sen tog man fler o fler för o betala dom gamla sen va cirkusen igång. Nu har ja inte tagit nya sms lån utan kämpar på med avbetalnings planer. Om 2-3 månader är allt borta o jag kan äntligen andas igen....

Vet precis hur du känner dig! Otroligt jobbigt att leva sådär. Jag pusslade o trixande många år med lån efter lån ... Går inte i längden. Jag släppte mina skulder till kfm i november. Tog kontakt med kommunens skuldrådgivare för hjälp. Löneutmätningen började i februari. Skickade samtidigt in ansökan om skuldsanering.

För mig var detta det bästa jag gjort. Fick lite ordning och slapp sitta timmar med räkningshögen för att bara inse att det inte gick ihop sig. Ca 10 000 kr back varje månad..

25 maj fick jag inledande och har nu fått förslag på betalningsplan. Väntar nu på att alla ca 40 fordringsägare ska säga sitt..

Samma här men det som räddade mig var ett samlingslån från "Bank Norwegian".Idag kan jag se tillbaka på hur fel allt höll på att bli,men det är ju lätt att säga med facit i hand.ALDRIG mera några sådana lån av något bolag.

Släppte allt i slutet av februari och har inte ångrat mig en sekund. Jätteskönt att inte sitta och leta lån för att lösa gamla skulder varje månadsskifte. Utmätning har inte startat än men utgår varje månad från att det kommer att starta nästa månad så att jag är beredd på det.

Ja det känns jätte skönt men konstigt att man vet att inga reserver finns, förut tänkte man att det löser sig nog, kanske kan hitta ännu ett litet snabblån för att överleva denna månad också, och det gjorde man ju... MEN man lever i en annan värld och tappar greppet totalt. Lever alltid på lånade pengar. Men nu har jag bestämt mig, inga fler lån. Vill bara bli fri och leva som dom flesta andra och slippa gå med denna oro varje dag. Tänk att betala vad man är skyldig varje månad och veta att man inte går minus... även om plusset inte är så stort så tror jag att jag klarar det och löser det på något sätt, får mätta munnen efter matsäcken helt enkelt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp