Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad kommer hända med mig? Kan ej betala KFM.

Då sitter man här och förbereder sig med oro och ångest.

Nu har dom trillat in delgivningsärenden 9st.
Tot kostnad ca 30k.

Beloppet överstiger en bra bit över det jag kan betala på en månad.
Inga nya lån går blir beviljat, har varken någon som vill eller kan hjälp. Ensam varg.
Klart tankarna går, kommer det bli bra, eller är avslutet på livet ens enda utväg? Nä, jag vill kämpa!, men är orolig att det inte kommer att gå och att jag ger upp.

Kommer inte gå in så mycket på vad det är för exakta skulder, belopp osv. För då bli denna text allt för lång.

Men somsagt vill kämpa men vet inte om det går. Kan någon hjälpa mig att förklara hur denna resa kommer att gå tillväga?

Bor i en bostadsrätt jag står på 10% av. 90% står mina föräldrar på. (Föräldrarna kan inte hjälpa mig, redan försökt öppna upp den burken)

9st delgivningsärenden.

Kommer få bort 5 st av dessa nu vid löning.
4st kvar, ca 20.000kr som jag inte kan betala och dom kommer slå en utmätning.

Hur kommer denna resa var?
Steg för steg samt tid.
Jag skiter i ifall jag får en anmärkning.
Är mest orolig för vi tappar bostaden då jag har 10% på den.

Alla svar och kommentarer är välkomna!
Håll god ton tack.

Hej! Så din totala skuld är 30.000kr? Och du kan betala bort 10.000kr av det nu?

Kan du kontakta företagen du är skyldig pengar och be om en betalplan?

Om det beslutas om löneutmätning så kommer du få leva på existensminimum tills det att allt är betalt och pengarna dras direkt från din lön.

Hej! Så din totala skuld är 30.000kr? Och du kan betala bort 10.000kr av det nu?

Kan du kontakta företagen du är skyldig pengar och be om en betalplan?
Hej tack för ditt. Svar. Försökt men blir rå nekad. Testat övriga handläggare också går inte.

Hej tack för ditt. Svar. Försökt men blir rå nekad. Testat övriga handläggare också går inte.
Ja men då kanske du får ta en utmätning och betalningsanmärkning! Kan du betala lika mycket vid kommande löningar också så kan du ju betala in och bli av med skulderna. Visst, anmärkningen ligger ju kvar i 3 år, men då är du ju åtminstone skuldfri.

Ja men då kanske du får ta en utmätning och betalningsanmärkning! Kan du betala lika mycket vid kommande löningar också så kan du ju betala in och bli av med skulderna. Visst, anmärkningen ligger ju kvar i 3 år, men då är du ju åtminstone skuldfri.
Precis. Har accepterat att det blir en anmärkning, inte så mycket att göra åt. Är mer orolig kring utmärningen och vad som händer med bostaden. Det är de enda jag står som ägare på som har ett värde.

Precis. Har accepterat att det blir en anmärkning, inte så mycket att göra åt. Är mer orolig kring utmärningen och vad som händer med bostaden. Det är de enda jag står som ägare på som har ett värde.
Nu är jag ingen expert, men om du "bara" har 30.000kr i skulder och betalar bort en tredjedel nu så har jag svårt att se att de ska ta din bostad. Hade det varit en större summa, säg uppåt miljonen så kanske det hade varit ett annat läge.

Men kanske bättre att någon annan med mer erfarenhet och/eller kunskap skriver mer om det.

Du fixar detta, oavsett. Vi tror på dig!

Nu är jag ingen expert, men om du "bara" har 30.000kr i skulder och betalar bort en tredjedel nu så har jag svårt att se att de ska ta din bostad. Hade det varit en större summa, säg uppåt miljonen så kanske det hade varit ett annat läge.

Men kanske bättre att någon annan med mer erfarenhet och/eller kunskap skriver mer om det.

Du fixar detta, oavsett. Vi tror på dig!
Tack för ditt svar och stöd.

Ja jag hoppas att det skulle gå till något i den stilen. Jag är själv ny till detta och har ingen erfarenhet. Men vet att det finns stöd och information via detta forum. Så alla svar uppskattas.

Tack för ditt svar och stöd.

Ja jag hoppas att det skulle gå till något i den stilen. Jag är själv ny till detta och har ingen erfarenhet. Men vet att det finns stöd och information via detta forum. Så alla svar uppskattas.
Dem kommer inte röra din lägenhet för 20.000 kr. Dessutom så har du precis fått delgivningarna så om du skriver på dem direkt (vilket du inte måste kan dra ut på det säkert 2 månader) så tar det en liten stund innan utmätning startar med och kan du betala av 10.000 dem kommande månaderna med så kommer den till 90% inte ens hunnit starta.
Har du inte heller skrivit på så klarar du dig från anmärkning med men då finns ju en risk att dem knackar på hemma hos dig och ber dig skriva på men har du inget emot det så håll ut bara och tryck in så mkt du kan i månaden

Men 30000kr är bara det som är akut? Är det mer lån som kommer hamna hos inkasso/kfm?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp