Vad kollar LF vid bolån? Nervös..

Hej,
Nu är jag fri från anmärkningar och har ansökt hos länsförsäkringar att ta över hälften av sambons bolån.
Jag har dock ett lån hos bigbank och ett hos Good cash. Nu är jag nervös inför bankens frågor...
Min inkomst är högre än taxerad, känner att det går ju att lösa med lönespecar och de kan kontakta arbetsgivaren?
Kommer de undra varför jag valt ett lån med 11% ränta, bigbank? Ska jag spela dum, att jag bara tog ett erbjudande via Lendo eller vara ärlig och säga att jag haft anmärkning?
Har inte uppgett Good cash men de kan ju se att jag betalar ditt varje månad.
Kollar de mitt konto? Har fått ett sms-lån utbetalt, återbetalas efter nån vecka, men tänk om de sett det?
Hur mycket kollar banken när en ansöker i sin egen bank?
Är orimligt nervös för att ringa upp dem. Upplysningen gjordes i torsdags, samma dag jag ansökte och i dag har de sökt mig.

Känner igen mig. Kände likadant när jag o sambon hade sökt lånelöfte hos Swedbank men eftersom dom inte var så villiga med brygglån så sökte vi hos min bank SEB. Var hennes idé pga goda rykten!

Har blancolån på 260 k och inget bra kontoutdrag. Var helt inställd på att jag skulle bli nekad eller få frågor om min uc men dom frågade aldrig något om mina lån eller bad om kompletteringar.

Hoppas det är samma hos länsförsäkringar! Tror bankerna helst bara vill att kalkylen ge ihop och är ni 2 st så borde det va lugnt för er!

Har haft på länsförsäkringar, var där när dom gjordr prövningen, dom kollade min uc, hade frågor om krediterna dom såg, höjde min inkomst över vad jag hade, sa att det såg bra ut det där och skickade hem mig med en lunta papper att skriva på. Var på plats 10-15 min

Hur högt belopp var dina krediter på?

Hur högt belopp var dina krediter på?

Oj, det är några år sedan. Tror jag hade ett billån på någonstans 100-180 samt avbetalning på en annan grej(med säkerhet), något blanco hade jag säkert också, ingen aning om storlek.. några kreditkort, mestadels oanvänt, ett ikeakort kan ha varit nära max på typ 30.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp