- Meddelanden
- 42
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 52
Jag har haft skuldsanering sedan okt 2022. Min fru har studerat hela tiden och jobbat deltid. Studierna är klara i januari 2026 och det KAN vara så att hon får ett nytt jobb med en lön på 40000 ELLER så kan hon hoppa på sitt existerande arbete med en lön på ca 27000. Det KAN även vara så att hon väljer att fortsätta studera.
Min fråga är när ska en ansökan om omprövning göras? Det troliga är att hon börjar jobba, ska en begäran om omprövning göras redan nu då jag så att säga "känner till ungefär" hur det kommer bli?
Jag vill göra rätt för mig men vill inte riskera att dels få saneringen förlängd eller upphävd för att jag "inte begärt ändring" men samtidigt vill jag t ex inte betala 10000 mer per månad om hon väljer att t ex fortsätta studera om jag begär omprövning redan nu.
Så hjälp med råd tas tacksamt emot.
Min fråga är när ska en ansökan om omprövning göras? Det troliga är att hon börjar jobba, ska en begäran om omprövning göras redan nu då jag så att säga "känner till ungefär" hur det kommer bli?
Jag vill göra rätt för mig men vill inte riskera att dels få saneringen förlängd eller upphävd för att jag "inte begärt ändring" men samtidigt vill jag t ex inte betala 10000 mer per månad om hon väljer att t ex fortsätta studera om jag begär omprövning redan nu.
Så hjälp med råd tas tacksamt emot.